خبرگزاری کار ایران

دانشگاه آزاداسلامی واحدایلام پتانسیل بالایی از لحاظ نیرو وامکانات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۳۲۶

چهارمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان ایلام با حضوردکتربهمن یزدی صمدی، چهره ماندگار کشور، برگزار شد.

چهارمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با حضور دکتر یزدی صمدی، چهره ماندگار کشور و نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان، مهندس مروارید، استاندار ایلام، دکتر شهریار عباسی، رئیس واحد، عادل نوروزی، معاون هماهنگی، و دیگر اعضا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر یزدی صمدی، نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه در استان‌های ایلام، کردستان وکرمانشاه گفت: باتوجه به وجود افراد متخصص و صاحب نظر در جمع اعضای هیات امنای استان ایلام که دارای تجربیات ارزشمندی در حوزه های مختلف امور اجرایی هستند امیدواریم تصمیمات موثری اتخاذ شود تا بتوانیم با گام های استوار در مسیر درست پیشرفت دانش، علم آموزی، پژوهش و فناوری کمک بیشماری به توان علمی کشور به عمل آید.

چهره ماندگار علمی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانش آموختگان و فرهیختگانی که صاحب ایده هستند را شناسایی کرده و از طرح‌ها وایده های آنان حمایت کند.

سپس مهندس مروارید استاندار ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پتانسیل بسیار عالی از لحاظ نیرو و امکانات دارد و می‌تواند در توسعه استان کوشا باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه دانشگاه ها ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه علمی و فرهنگی استان دارند، افزود: حرمت و کرامت دانشگاه و دانشجویان در هر شرایطی باید حفظ شود.

وی گفت: با توجه به مرز مشترک با کشور همسایه عراق تاسیس دانشگاه آزاد بین المللی می تواند کمک زیادی به توسعه علمی استان باشد تا بتوانیم از پتانسیل ها وظرفیتهای کشور عراق استفاده کنیم.

در ادامه دکتر شهریار عباسی دبیر هیات امنای ایلام گزارشی از وضعیت واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام در جلسه هیات امنای استانی ارائه داد و افزود: مطابق بخشنامه اخیر که ۱۲ درصد کل بودجه باید از محل‌های غیر شهریه‌ای تامین شود، تاسیس و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند باعثشکوفایی واحدهای دانشگاهی باشند.

رئیس واحدایلام خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستور جلسه این نشست بحثو تبادل نظر در خصوص نحوه افزایش درآمدغیرشهریه‌ای دانشگاه در واحدها و مراکز استان، فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و اقدام مناسب دکتر میرزاده در تجمیع واحدهای علوم تحقیقات است.

دکترشهریار عباسی در پایان افزود: وجود مهندس مروارید استاندار ایلام در هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی ایلام مایه خیر و برکت برای استان است. چون شناخت وی از این استان و آگاهی از مسایل و مشکلات منطقه و دانشگاههای آن باعثمی‌شود تا نظرات و دیدگاهشان راهگشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز