خبرگزاری کار ایران

مولفه‌های هویتی مردم ایلام در زیباسازی شهر جدی گرفته می‌شود

کد خبر : ۱۸۶۳۶۷

مشارکت شهروندی رمز ماندگاری و بقای طرح‌های زیبا سازی است.

رمضان کرمی معاون خدمات شهری اظهار داشت: مشارکت شهروندی رمز ماندگاری و بقای طرح‌های زیبا سازی است.

به منظور برنامه ریزی جهت دستیابی به شهری زیبا، علاوه بر توجه به کارکرد و نقش شهر و شهروند، برای حصول نتیجه دلخواه و مورد انتظار می‌بایست به ذات و ماهیت پروژه‌های زیباسازی توجه کرد. شناخت خصوصیات و ویژگی‌های پروژه‌های زیباسازی نه تنها ما را در برنامه ریزی و مدیریت طراحی شهری کمک می‌‌کند، بلکه نشان می‌دهد تا چه اندازه دارا بودن برنامه‌های دراز مدت برای رسیدن به این مهم که‌‌ همان ایجاد زیبائی در شهر بوده الزامی است.

مهندس کرمی در بیان عملکرد واحد زیبا سازی این معاونت تصریح کرد: دراین حوزه اقداماتی شامل: اجرای خط کشی معابر، رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده، رنگ آمیزی جداول سطح شهر شامل رفوژ‌ها و جداول کناری، نصب چراغ های روشنائی در بلوار‌ها(شهید صیاد شیرازی، شهید صدوقی، بلوار جنوبی حضرت امام(ره) و…)، تعمیر و نصب آبنما‌ها و سیستم روشنایی پارک‌ها(پارک کوثر، حاشیه دریاچه مصنوعی، پارک بانوان، پارک شقایق، ارغوان، شهربازی و…)، نصب گلدانهای سنگی و اجرای نور‌پردازی در سایر نقاط شهر انجام گرفته و یا در حال اجرا است.

نصب سازه‌های تبلیغاتی استندی، تولید چراغهای پارکی در کارگاه و نصب در بلوار‌ها و پارکهای سطح شهر از دیگر موارد انجام شده است.

وی با بیان اینکه نصب بی‌رویه تابلو‌ها در سطح شهر از جمله تابلوهای پزشکان و سردرب مغازه‌ها و همچنین سد معبر توسط مغازه داران و کسبه باعثتجاوز به معابر و آلودگی بصری در امر زیبا سازی شده افزود: ناهماهنگی و ناهمخوان بودن این تابلو‌ها سبب بوجود آمدن انواع تابلوهای افقی و عمودی و حتی دیوار نویسی در محل‌های غیر مجاز شده که این امر چهره شهر را نازیبا کرده است، که در این راستا با سازمان نظام پزشکی و اصناف جهت ساماندهی و نصب اصولی تابلو‌ها مکاتبه گردیده و مذاکراتی صورت گرفته است.

در این مدت از طریق بازدیدهای بعمل آمده، کاستی‌ها و نابسامانی‌ها شناسائی شده و مورد مستند سازی قرار گرفته است که در مراحل بعدی با اولویت بندی مشکلات و خلاء‌های موجود و در قالب برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، سعی و تلاش خود را معطوف به ساماندهی امورات شهر خواهیم کرد.

وی در پایان از همه شهروندان دعوت می‌‌کند که ضمن رعایت اصول شهرسازی و شهروند محوری با ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود و نیز مشارکت پویا و سازنده در طرح‌های زیبا سازی شهری، این شهرداری را در امر ساماندهی هرچه بهتر و بیشتر شهر یاری رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز