خبرگزاری کار ایران

متوسط مصرف آب در استان ایلام نسبت به کشور عدد بالایی است

کد خبر : ۱۸۱۳۵۷

مردم استان ایلام در فصل گرما معمولاً از کولرهای آبی استفاده می‌کنند که این امر باعثازدیاد مصرف آب می‌شود، بطوری که هر کولر آبی بطور میانگین ۳۰۰لیتر آب در شبانه روز مصرف می‌کند.

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، با حضور مدیر عامل، خبرنگاران رسانه‌های جمعی، کنفرانس مطبوعاتی در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهندس بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز ضمن خیر مقدم و و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، طی سخنانی اظهار داشت؛ اول تا هفتم تیر ماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب از سوی وزارت نیرو نامگذاری شده چرا که در این فصل دمای هوا بالا‌تر رفته و مصارف آب نیز زیاد می‌شود و مردم بیش از سایر فصول دیگر متوجه اهمیت آب می‌شوند.

وی گفت: مردم این استان در فصل گرما معمولاً از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند که این امر باعثازدیاد مصرف آب می‌شود، بطوریکه هر کولر آبی بطور میانگین ۳۰۰لیتر آب در شبانه روز مصرف می‌کند. و با احتساب بیش از ۱۲۰ هزار مشترک که اکثراً از این وسیله سرمایشی استفاده می‌کنند، سبب می‌گردد به شبکه توزیع شوکی واردشده که اگر مردم از مصارف غیر ضرور اجتناب نورزند، ما مشکلاتی را در بخش توزیع آب در استان بخصوص شهر ایلام خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد؛ آب نعمتی بدون جایگزین است و از طرفی منابع آبی کشور و استان بسیار محدود‌تر هستند، لذا صرفه جویی در مصرف آب ضروری می‌باشد.

وی تصریح کرد؛ وضعیت اقلیمی استان و پراکندگی تأسیسات لزوم استفاده از چندین ایستگاه پمپاژ آب، از جمله عواملی است که قیمت تمام شده هر متر آب را به ۱۱۱۷۰ریال می‌رساند، و بطور متوسط شرکت برای هر متر مکعب آب ۸۲۵۰ریال متضرر می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان در خصوص اعتبارات نیز توضیحاتی ارائه و اظهار داشتند؛ در سال ۹۲ حدود۲۵۰ میلیارد اعتبار مصوب داشته‌ایم که فقط ۸۰ میلیاردریال آن تخصیص پیدا کرد، که این رقم نسبت به سال ۹۱ حدود۵۰ درصد کاهش اعتبار را نشان می‌داد.

وی گفت: در سال گذشته علی رغم همه محدودیت‌ها، حدود۳۲ کیلومتر شبکه توزیع ۹ کیلومتر خط انتقال و ده‌ها پروژه افتتاح یا آغاز گردید. و همچنین ۶۸۰۰مورد مشترک جدید به تعداد انشعابات اضافه گردید و ۶۲۰۰مورد کنتور خراب نیز تعویض شد.

در بخش فاضلاب نیز ۲۸کیلومتر احداثشبکه و انشعاب فاضلاب انجام شده و ۲هزار مشترک جدید نیز به مشترکین بخش فاضلاب اضافه شده است. که تا پایان سال۹۲ به حدود ۴۸ هزار مشترک رسید که تا کنون حدود ۴۵درصداز مشترکین فاضلاب متصل و از خدمات فاضلاب بهرمند هستند.

وی یادآور شد؛ برای اولین بار کار اجرایی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان با روش B. o. T با مشارکت بخش خصوصی با اعتباری ۲۴۰میلیارد ریال آغاز گردید، همچنین پروژه آبرسانی به بخش ملکشاهی نیز با اعتبار بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال مراحل نهایی آن طی شده و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان خاطر نشان کرد؛ در سفر هیأت محترم ریاست جمهور برای استان حدود۲۵۰میلیارد ریال اعتبار در بخش آب و حدود۵۰میلیارد ریال در بخش فاضلاب برای شهرهای استان اختصاص یافته است. و امیدوارم هستیم این میزان بطور کامل تخصیص یابد.

وی عدم رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان را یکی از مشکلات عمده در توزیع آب شهر ایلام ذکر کرد و گفت: متأسفانه متوسط مصرف در شهرهای استان ایلام نسبت به کشور عدد بالایی است و همچنین استفاده غیر مجاز برخی شهروندان از آب و ساخت وسازهای غیر مجاز حاشیه شهر را از معضلات و مشکلات شرکت دانست و از رسانه‌ها خواست تا با فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم با شرکت آب و فاضلاب همکاری رسانند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری مردم، نهادهای فرهنگی، مسئولین و اصحاب رسانه مشکلات مردم در بخش آب به حداقل برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز