خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

آتش بی احتیاطی همه چیز را می سوزاند

کد خبر : ۱۶۸۱۴۳

اکثر تصادفات بر اثر یک لحظه غفلت یا بر اثر یک اشتباه از سوی رانندگان به وقوع می پیوندد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: اکثر تصادفات بر اثر یک لحظه غفلت یا بر اثر یک اشتباه از سوی رانندگان به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ایلنا از ایلام، سرهنگ «محمد رسولی» در این رابطه عنوان کرد: اگر راننده بداند چگونه رانندگی کند تا سالم بماند و تاکتیک‌های جلوگیری از تصادفات را هنگام بروز خطر یاد بگیرد، می‌تواند احتمال وقوع حوادثرا کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در جهان امروز حوادثرانندگی یکی از سه علت اصلی مرگ و میر به حساب می‌آید، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده علت اصلی بیشتر تصادفات رانندگی ناشی از سرعت، سبقت غیرمجاز و شتاب و عجله بی‌مورد بوده است.

سرهنگ رسولی بیشتر حادثه دیدگان تصادفات در معابر درون شهری را عابران پیاده و موتور سیکلت سواران عنوان کرد و تصریح کرد: برنامه‌های آموزش همگانی برای ایمنی موتور سیکلت سواران در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: کاهش حوادثو تلفات جاده‌ای بستگی به رعایت قانون و مقررات توسط رانندگان دارد و چنانچه همه به قانون عمل کنیم، می‌توانیم جلوی بسیاری از حوادثدلخراش در معابر درون شهری را بگیریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش و رسانه‌های همگانی در حیطه اصلاح رفتار ترافیکی در شهر از ابزار‌ها و عناصر مفیدی، برای متقاعد سازی و ترغیب به سمت رعایت فرهنگ ترافیکی استفاده می‌کنند، اما هنوز با پیامدهای نامناسبی در زمینه ترافیک در شهر‌ها روبرو هستیم.

سرهنگ رسولی در پایان از رانندگان خواست با رعایت حق تقدم عبور، ضمن بالا بردن ضریب ایمنی، فرهنگ صحیح رانندگی خود را به نمایش عموم بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز