خبرگزاری کار ایران

برداشت ۹۰هزار تن گندم در دهلران

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۵۴۷

فرماندار شهرستان دهلران: پیش بینی می شود که در پایان فصل برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم از زمین های زیرکشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

فرماندار شهرستان دهلران گفت: پیش بینی می شود که در پایان فصل برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم از زمین های زیرکشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایلنا بهزاد علیزاده با بیان این مطلب گفت: ۳۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیرکشت گندم رفته که از این مقدار، ۲۸ هزار هکتار گندم آبی و هشت هزار هکتار گندم دیم است.
بگفته وی هفت مرکز بخش خصوصی و دولتی کارخرید گندم از کشاورزان دهلرانی را برعهده دارند.
علیزاده یادآور شد: پنج هزار هکتار از زمین های شهرستان نیز به کشت کلزا اختصاص دارد که پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت ۱۰ هزار تن دانه روغنی از آنها برداشت شود.
فرماندار دهلران همچنین پیش بینی کرد که از سطح ۸۵ هکتاری زیرکشت پیاز و ۴۵ هکتاری سیب زمینی این شهرستان نیز به ترتیب سه هزار تن محصول پیاز و هزار تن سیب زمینی برداشت شود.
وی گفت: کار برداشت غلات در این شهرستان گرمسیر مرزی از اوایل اردیبهشت آغاز می شود و تمهیدهای لازم برای تحویل محصول به سیلوها و خرید تضمینی از کشاورزان دهلرانی اندیشیده شده است.
علیزاده افزود: تعاون روستایی شهرستان نیز آماده خرید گندم و کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان است.
دهلران بزرگترین قطب تولید محصول های کشاورزی استان ایلام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز