خبرگزاری کار ایران

تأکید رییس فنی و حرفه ای کشور بر ایجاد شبکه نخبگان مهارتی

کد خبر : ۱۴۹۴۲۹

دکتر پرند در نشست اصحاب مطبوعات و خبرگزاری ها بر ایجاد شبکه نخبگان مهارتی و استعدادهای برتر مهارت تأکید و اشاره کرد که این طرح باید عملی شود.

ایلنا: رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در نشست اصحاب مطبوعات و خبرگزاری ها در ایلام بر ایجاد شبکه نخبگان مهارتی و استعدادهای برتر مهارت تأکید کرد.

به گزارش " ایلنا " دکتر " پرند " در سفر به استان ایلام در جمع مطبوعات و خبرگزاریها. اظهار داشت در بخش دولتی ۷۰۰ مرکز آموزشی با تمرکز بر بخش صنعت و کشاورزی در حال فعالیت می باشند و از آنجائی که تجهیزات این دو بخش سرمایه فراوان را طلب می کند و بخش خصوصی از عهده ی این هزینه بر نمی آید، بنابراین دولت آموزش ها را بر عهده گرفته است. این در حالی است که ۱۳ هزار و پانصد مرکز آموزشی آزاد در بخش خصوصی در سطح کشور فعالند که از این تعداد ۱۶۶ آموزشگاه آزاد به استان ایلام اختصاص دارد.

وی گفت: بیشتر آموزش های ارائه شده بدلیل کم هزینه بودن در حوزه خدمات صورت می گیرد و آموزش در حوزه صنعت و کشاورزی در رتبه های بعدی قرار دارند.

دکتر پرند آموزشهای رسمی مهارتی را بر عهده آموزش و پرورش در دو رشته فنی و حرفه ای و کاردانش، دانشگاه جامع علمی کاربردی و ادارات کل فنی و حرفه ای استان ها دانست و افزود مسابقات ملی مهارت در کشور ایران با محوریت فنی و حرفه ای برگزار می شود و کلیه افراد با توجه به محدودیت سنی مسابقات می توانند در آن شرکت کنند.

دکتر پرند علت موفقیت المپیادی ها را در سطح کیفی مسابقات ملی مهارت در داخل کشور عنوان کرد و گفت: در این مسابقات شرکت کنندگان از سه فیلتر شهرستانی، استانی و ملی عبور می کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: یکی از بحثهای جدید در مسابقات ۲۰۱۳ آلمان موضوع مدیریت آب در جهان است که با وجود نزولات آسمانی با خشکسالی روبرو می شویم و دلیل آن عدم مدیریت صحیح بر منابع آبی است.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز