خبرگزاری کار ایران

مردم در هنگام خرید به برچسب صحت سنجش ترازوها توجه کنند

کد خبر : ۱۴۸۷۳۵

رییس اداره اندازه شناسی و اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان ایلام: مردم در هنگام خرید به برچسب صحت سنجش ترازوها توجه کنند.

رییس اداره اندازه‌شناسی و اوزان و مقیاس‌های این اداره کل ضمن هشدار به مردم در خصوص توجه به برچسب کالیبراسیون ترازو‌ها وباسکول‌های مراکز صنفی گفت: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تائیدیه استاندارد بر روی کلیه نازل‌های عرضه سوخت مایع، باسکول‌ها وترازو‌ها از جمله ترازوهای مرغی، ترازوهای دیجیتالی، باسکول‌های کشاورزی، باسکول‌های میادین میوه وتره بار، باسکول واحدهای شن وماسه، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و، مراکز خرید گندم الزامی است.

به گزارش ایلنا مجتبی پالیزبان با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ماده ۳ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، کلیه اوزان و مقیاس‌ها مشمول مقررات استاندارد اجباری که در داد و ستد عمومی به کار می‌روند، باید دارای علامت مخصوص اوزان و مقیاس‌ها باشند و همچنین بر اساس ماده ۱۵ ضوابط مذکور، آزمایش دوره‌ای این وسایل به صورت سالی یک بار انجام می‌گیرد که در بعضی موارد با توجه به وضعیت وسایل سنجش و یا درخواست متقاضی، این فاصله زمانی کاهش می‌یابد.

پالیزبان عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن زمان خرید نوروزی مردم از هم استانی‌های عزیز تقاضا مندم هنگام خرید طلا در واحدهای طلافروشی ووهمچنین خرید کالا از مراکز صنفی و توزیع کالا وفروشگاه‌ها از وجود برچسب‌های صحت سنجش یا گواهی کالیبراسیون وتائیدیه استاندارد بر روی ترازو‌ها مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد ایلام در در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی به صورت پایه‌ای از خود شروع کرده و با برنامه ریزی‌های منظم، روش‌های استاندارد را به سطح مطالبات عمومی رسانده است و در این راستا اقدام به کالیبره کردن وسایل سنجش از قبیل ترازوهای مرغی و دیجیتالی، باسکول‌های متحرک و ثابت و همچنین نازل‌های عرضه سوخت مایع توسط کار‌شناسان این اداره و شرکت‌های تایید صلاحیت شده همکار جهت احقاق حقوق مصرف کنندگان و همشهریان عزیز، نموده است به طوری که حتی افراد کم سواد هم با مفهوم استاندارد سنجش و کالیبراسیون قرابت دارند و یا حداقل نام آن را به عنوان یک هدف و الزام یا یک اقدام قانونی برای زندگی می‌شناسند.

رییس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاسهای اداره کل استاندارد ایلام از طرح آزمون باسکول‌های ثابت همکف در استان خبر داد و گفت: در همین راستا پس از برنامه ریزی‌های به عمل آمده با مرکز اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاسهای سازمان ملی استاندارد ایران، در سال ۱۳۹۲ شرکت‌های همکار تایید صلاحیت شده سیار، در استان ایلام مستقر شده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ باسکول ثابت همکف و بیش از ۲۰۰۰ وسیله سنجش سبک شامل ترازوهای مرغی و دیجیتالی در کلیه شهرستان‌های استان مورد آزمون قرار گرفته است.

مجتبی پالیزبان با اعلام این مطلب افزود: در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی، بعد از تعمیر و صحت کار ۷۵ باسکول ثابت همکف استان از جمله واحدهای تولیدی مانند شن و ماسه، آرد، سیمان، موزاییک، و همچنین بازارچه‌های مرزی، کشتارگاه‌ها، مرغداری‌ها و سیلو‌ها و مراکز خرید گندم، توسط شرکت همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است.

پالیزبان در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی آزمون صحت سنجش بیش از ۵۰۰ نازل عرضه بنزین وگازوئیل در جایگاههای عرضه سوخت مایع استان انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز