خبرگزاری کار ایران

خروج ۳۰ هزار زائر از مرز مهران / / تردد انفرادی فقط تا اربعین حسینی

کد خبر : ۱۲۹۶۴۳

جانشین انتظامی استان " ایلام ": طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲۵ هزار زائر از این مرز وارد کشور عراق شده اند.

ایلنا: جانشین انتظامی استان " ایلام " با اعلام این مطلب که تردد انفرادی زائران ایرانی از مرز مهران به عتبات عالیات فقط تا اربعین حسینی پیش بینی شده استٰ گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲۵ هزار زائر ازطریق این مرز وارد عراق شده اند.

به گزارش " ایلنا " سرهنگ " حسن سماواتی " که به همراه مهندس مروارید استاندار ایلام در پایانه مرزی مهران حضور یافته بود، در تشریح این خبر گفت: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی تردد زائران ایرانی برای حضور در مرقد مطهر حضرت ابا عبدا… الحسین(ع) و کربلای معلی به صورت چشمگیری در مرز مهران افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تدابیر لازم برای خروج زائران ایرانی در مرز مهران اندیشیده شده به طوری که در ۴۸ساعت گذشته بیش از ۳۰هزار زائر از طریق این مرز راهی کشور عراق شده اند.

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به آمادگی کامل نیروی انتظامی برای خدمات دهی ۲۴ساعته به زائران عتبات عالیات گفت: افرادی که دارای گذرنامه و ویزا هستند در صورت مراجعه به مرز مهران به کشور عراق اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: افراد دارای گذرنامه که فاقد ویزا هستند نیز پس از انجام هماهنگی در قالب کاروانی و تهیه ویزای گروهی برای آن ها راهی سفر زیارتی عتبات عالیات می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این تدابیر و خدمات فقط تا اربعین حسینی انجام خواهد شد.

سرهنگ سماواتی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کشور عراق از دادن ویزا به گذرنامه هایی که کمتر از۶ماه از تاریخ اعتبار آن ها باقی مانده استٰٰٰ ٰخودداری می کند دارندگان این گذرنامه ها از مراجعه به مرز مهران برای خروج از کشور خودداری کنند.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: که تردد انفرادی از مرز مهران فقط تا روز اربعین حسینی امکان پذیر بوده و پس از آن تردد در قالب کاروان های حج و زیارت انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز