خبرگزاری کار ایران

تهیه کننده مستند داستانی اعرجیون:

مستند وقف به فراخور توان رسانه در ایلام ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۶

با توجه به اهمیت وقف و لزوم ترویج این سنت حسنه در جامعه به فراخور توان رسانه، مستند وقف در این استان ساخته می‌شود.

تهیه کننده مستند داستانی اعرجیون، گفت: با توجه به اهمیت وقف و لزوم ترویج این سنت حسنه در جامعه به فراخور توان رسانه، مستند وقف در این استان ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا صلاح آذوق تهیه کننده مستند داستانی اعرجیون با محوریت زندگانی امام‌زاده علی صالح(ع)، اظهار کرد: وقف یک سنت الهی بوده که مورد تاکید دین مبین اسلام و ائمه اطهار قرار گرفته و نباید به وهله فراموشی سپرده شود.

وی، بیان کرد: استان ایلام با توجه به اینکه استانی یک دست شیعه بوده بی‌شک فرهنگ سازی در زمینه وقف و آثار آن در جامعه ضرورتی انکارناپذیر خواهد بود.

آذوق، بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت اصلی سازمان اوقاف ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه است، افزود: این دستگاه با همکاری و تعامل با صدا و سیما می‌تواند در راستای برنامه سازی و نهادینه کردن این سنت زیبا در استان گام بلندی را بردارد.

تهیه کننده این مستند به ساخت مستند داستانی اعرجیون در این استان اشاره کرد و افزود: این مستند با محوریت ابعاد شخصیتی و زندگانی امام‌زاده علی صالح(ع) و دوران خلفای این امام‌زاده در حال ساخت است.

وی، بیان کرد: برای ساخت این مستند سعی شده از نیروهای توانمند و با قابلیت این استان استفاده شود تا شخصیت مهم این امام‌زاده به درستی برای مردم هم در این استان و هم در سطح ملی به خوبی شناخته و معرفی شود.

آذوق، تصریح کرد: ساخت این مستند کاری بسیار حجیم و سنگین بوده و پیش بینی می‌شود ۲ الی ۳ ماه به طول انجامد.

این تهیه کننده، اضافه کرد: در حوزه رسانه تاکنون کاری به این حجم انجام نشده و امید است به اثری ماندگار و تاثیر گذار در خصوص امام‌زاده علی صالح(ع) و سایر امام زادگان تبدیل شود.

وی، یادآور شد: در صورت استقبال و نتیجه مطلوب این اثر، مستند سایر امام زادگان و بقاع شتاخص این استان در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

آذوق، یادآور شد: این مستند ۵۰ دقیقه‌ای با عنوان اعرجیون در شبکه استانی سیمای مرکز ایلام و در صورت ارزیابی سازمان صداو سیما به صورت ملی نیز به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها در جهت ساخت چنین مستندهایی، پخش می‌شود.

این تهیه کننده ایلامی، افزود: مردم استان ایلام با توجه به کرامات امام‌زاده علی صالح(ع)، ارادت ویژه‌ای به ایشان داشته و وظیفه ما برای ساخت مستندی در خور شخصیت ایشان، سنگین خواهد بود.

وی، اضافه کرد: کار مطالعاتی و تحقیقاتی این مستند بیش از یک سال به طول انجامید و از کتب، مقالات و اطلاعات بزرگان دینی برای طرح و ساخت این مستند استفاده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز