خبرگزاری کار ایران

رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد استان ایلام:

استاندارد از پایه های استوار و ارکان اصلی علم و فن آوری است

کد خبر : ۱۲۲۴۱۶

محمد شریفی رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد استان به عنوان کار‌شناس در برنامه رادیویی گلبانگ شبانه با موضوع اقتصادی، نقش کنترل کیفیت کالاهای ایرانی در اقتصاد حضور یافت.

محمد شریفی رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد استان ایلام به عنوان کار‌شناس در برنامه رادیویی گلبانگ شبانه با موضوع اقتصادی، نقش کنترل کیفیت کالاهای ایرانی در اقتصاد حضور یافت.

به گزارش ایلنا، شریفی در این برنامه مطالبی در خصوص حماسه اقتصادی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تاریخچه، وظایف و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین استاندارد و صدور کالا‌ها با در نظر گرفتن استاندارد کشور مقصد و مشخصات مورد نظر خرید ارایه نمود.

وی در این زمینه تصریح کرد: استاندارد و استانداردسازی از پایه­های استوار و ارکان اصلی علم و فن آوری است و در توسعه فعالیت‌های عمرانی، پیشرفت صنعت و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد و لذا باید از این طریق در جهت افزایش سطح کیفیت‌ها تلاش کرد تا به فن آوری‌های پیشرفته تولید هر محصول دست یافت.

شریفی در ادامه گفت: اغلب تصور می‌کنند که استاندارد فقط برای حفظ منافع مصرف کننده است، اگرچه این نظر تا حدی صحیح است و استاندارد به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه خاص دارد، امّا در دنیای کنونی، استانداردسازی و کیفیت کالا و خدمات از مهم‌ترین عوامل رقابت محسوب شده و استمرار حرکت چرخ تولید و فن آوری و همچنین حضور موثر در بازارهای داخلی و جهانی، کاملا به این موضوع بستگی دارد.

وی افزود: سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است، زیرا از یک سو آثار مطلوب تداوم حضور در بازار را برای صاحبان سرمایه به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر منجر به صرفه جویی‌های حاصل از کاهش ضایعات و هزینه‌های خدمات پس از فروش و دوباره کاری‌های ناشی از تعمیر یا تعویض کالا یا قطعات و فرآیندهای معیوب و ناقص، می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز