خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام:

شمار فضاهای کتابخانه‌ای در روستاها شایسته مردم این مناطق نیست

کد خبر : ۱۲۱۹۶۷

اقدام‌های انجام شده در حوزه کتابخوانی و شمار فضاهای کتابخانه‌ای در روستاهای استان شایسته مردم این مناطق نیست.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: اقدام‌های انجام شده در حوزه کتابخوانی و شمار فضاهای کتابخانه‌ای در روستاهای استان شایسته مردم این مناطق نیست.

به گزارش ایلنا نورالدین الیاسی افزود: از مجموع ۲۹ کتابخانه عمومی که در استان فعال است ۲۵مرکز در مناطق شهری و تنها چهار کتابخانه در مناطق روستایی دایر است.
وی ادامه داد: این در حالیست که بیش از ۶۰۰ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد و مردم این مناطق نیز نیازمند خدمات فرهنگی به ویژه در حوزه مطالعه و کتابخوانی هستند.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام بیان کرد: اگرچه کتابخانه‌های سیار با همکاری دستگاه‌ها به این مناطق اعزام می‌شوند ولی جوابگوی نیاز مردم نبوده و روستاهای استان نیازمند احداثکتابخانه‌های عمومی ثابت هستند.
الیاسی، توسعه کتابخانه‌های عمومی در استان را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد که در دستور کار جدی قرار دارد.
وی یادآور شد: در طول هفته کتاب و کتابخوانی امسال دو کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه نهادی در استان افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آن‌ها شمار این مراکز فرهنگی در استان به ۳۲ کتابخانه افزایش خواهد یافت.
الیاسی، همچنین از افتتاح دو ایستگاه مطالعاتی در شهرستان‌های ایوان و دهلران در هفته جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این دو ایستگاه تعداد سازه‌های مطالعاتی استان به هفت مورد افزایش خواهد یافت.
۲۵ لغایت ۲ آذرماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز