خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان ایلام:

استفاده از وسایل گازسوز بدون نشان استاندارد ممنوع است

کد خبر : ۱۱۸۷۴۴

با توجه به فرارسیدن فصل سرما استفاده از این وسایل بدون نشان استاندارد ممنوع است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و استفاده گسترده مردم از وسایل گرمازای گازسوز، رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادثاحتمالی ضروری است و استفاده از این وسایل بدون نشان استاندارد ممنوع است.

به گزارش ایلنا محمد مددی با اعلام این مطلب افزود: بخاری بدون دودکش در مکان‌های بسته مانند حمام، اتاق خواب، انبار و مکان‌هایی که دارای تهویه مناسب نیستند، حتی برای چند لحظه نباید استفاده شود زیرا محصولات احتراق که دارای منواکسید کربن وگازهای خفه کننده هستند، وارد فضای بسته می‌شوند.

مددی عنوان کرد: از کشیدن مسیرهای افقی و طولانی دودکش و زدن زانویی اضافی برای اتصال وسایل گازسوز از جمله بخاری گازسوز و آبگرمکن گازی به کانال اصلی دودکش باید خودداری شود.

وی گفت: بخاری دودکش دار نیز باید به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و یا سنسور حرارتی مجهز باشد.

مددی اعلام کرد: سنسور حساس به کاهش اکسیژن وسیله‌ای است که اگر میزان اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد، بخاری را خاموش می‌کند و اگر به دلایلی از جمله مسدودی مسیر دودکش، محصولات احتراق به درون اتاق وارد شود، سنسور حرارتی باعثمی‌شود که بخاری خاموش شود.

وی در پایان بیان کرد: کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، همواره باید از نظر باز بودن کنترل شود تا از خروج گازهای احتراق اطمینان حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز