خبرگزاری کار ایران

ثمری در مراسم رونمایی از اولین فناوری ایرانی شیرین سازی‌ گاز:

افزایش ظرفیت تولید گاز تضمین شد / تولید ۱۲ هزار تن پارسی سول تا ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۰۲

ما زمانی بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها را آغاز کردیم که تمام طراحی و مهندسی آن امریکایی بوده اما با وجود تمام مخاطرات پالایشگاه‌ها را راه‌اندازی و به بهره‌برداری رساندیم.

معاون عملیات شرکت ملی گاز گفت: قرار است که تا سال ۱۴۰۰ به دو برابر ظرفیت تولید گاز برسیم و نیاز به ۱۲ هزار تن حلال خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین ثمری، معاون عملیات شرکت ملی گاز در مراسم رونمایی از اولین فناوری ایرانی شیرین سازی‌ گاز با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید معنای واقعی تدبیر در نفت را شاهد بودیم گفت: تولید ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سال ۹۳ اثبات این مدعاست. به طوری که در سطح جهان نیز کسانی که مفاهیم توسعه را درک می‌کنند می‌دانند که رسیدن به این مهم ساده نیست و حکایت از آن دارد که مسئولان و دولت به آنچه می‌گوید اعتقاد دارد و برای اهداف تعیین شده پاسخگو هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب شرکت گاز با تحریم مانوس بوده تصریح کرد: در آن زمان تمام تکنولوژی صنعت گاز در دست امریکا بود و زمانی که شرکت‌های نفتی امریکایی کشور را ترک کردند ما تکنولوژی بهره‌برداری را در اختیار نداشتیم اما مجموعه نفت کشور توانست با استفاده از توان داخل آنچه را می‌خواست به ثمر برساند.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ادامه داد: ما زمانی بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها را آغاز کردیم که تمام طراحی و مهندسی آن امریکایی بوده اما با وجود تمام مخاطرات پالایشگاه‌ها را راه‌اندازی و به بهره‌برداری رساندیم.

وی اظهار داشت: شرکت ملی گاز در حال حاضر به لحاظ پالایش حرف اول را می‌زند و قابل رقابت نیز هست.

ثمری خاطرنشان کرد: وقتی قرار است گاز ۷۰ درصد سهم را در سبد انرژی از آن خود کند توسعه آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا با توجه به اینکه قرار است تا سال ۱۴۰۰ به دو برابر ظرفیت تولید برسیم نیاز به ۱۲ هزار تن حلال که ۴۰ میلیون دلار نیز هزینه در بر دارد خواهیم داشت که این حلال تضمین‌کننده تولید گاز بوده و پالایش گاز صددرصد به آن وابسته است.

وی تصریح کرد: در منطقه عسلویه دغدغه اصلی ما DSO است و زمانی نیز دغدغه گوگرد را داشتیم که البته این مساله با تحقق فناوری پارسی‌سول حل شده اما برای پروژه‌های آتی بحث‌های فنی و عملیاتی زیادی داریم که اگر مورد توجه طراحان قرار بگیرد شرایط آینده بهتر از حال خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز