خبرگزاری کار ایران

کاهش درآمدهای نفتی یمن در سال ٢٠١۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۶۶

بانک مرکزی یمن روز گذشته از کاهش درآمدهای نفتی این کشور به میزان یک میلیارد دلار در سال ٢٠١۴ خبر داد.

بانک مرکزی یمن، دیروز(شنبه ٢ اسفند ماه) اعلام کرد: درآمدهای نفتی یمن در سال ٢٠١۴ حدود یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه دارالحیات، در گزارش بانک مرکزی یمن آمده است: درآمد نفتی یمن در سال ٢٠١۴ به یک میلیارد و ۶٧٣ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال ٢٠١٣ و درآمد ٢ میلیارد و ۶۶٢ میلیون دلار، حدود ٣٧ درصد کاهش داشته است.

در این گزارش سبب کاهش یک میلیارد دلاری درآمدهای نفتی یمن سقوط جهانی قیمت نفت و خرابکاری و اقدامهای تروریستی در خطوط لوله انتقال نفت این کشور بیان شده است.

بانک مرکزی یمن، دلایل اصلی این کاهش را وخامت ظرفیت تولید این کشور، قیمت پایین نفت و حمله به خطوط لوله انتقال نفت که میدانهای نفتی منطقه مارب را به ساحل حدیده مرتبط می کنند، عنوان کرد.

با وجود این که یمن یکی از تولید کنندگان کوچک نفت به شمار می رود اما صادرات نفت و گاز ٩٠ درصد از درآمدهای ارزی این کشور را تامین می کند و این در حالیست که اقتصاد یمن به دلیل بحران سیاسی و بی ثباتی امنیتی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

خطوط لوله نفت و گاز یمن مدتهاست که هدف حمله گروههای خرابکار و قبایل مسلح یمنی قرار می گیرد اما حمله به زیرساختهای نفت و گاز این کشور در جریان ناآرامیهای سیاسی و اعتراضهای ضد دولتی در اوایل سال ٢٠١١ افزایش داشته است.

بر اساس آمار رسمی دولت یمن، هزینه حمله به خطوط انتقال نفت و گاز این کشور در فاصله ماه مارس ٢٠١١ تا ماه مارس ٢٠١٣ حدود ۴ میلیارد و ٧٥٠ میلیون دلار تخمین زده شد.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یمن را یک کشور تولیدکننده کوچک نفت با ذخایر اثبات شده ای در حدود سه میلیارد بشکه معرفی می کند که تولید نفت خام آن در ماه مارس ٢٠١۴ حدود ١٠٠ هزار بشکه در روز تخمین زده شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز