خبرگزاری کار ایران

تعرفه آب آشامیدنی روستایی ۲۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۴۰

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور به دولت اجازه دادند تا تعرفه آب آشامیدنی روستایی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز(چهار‌شنبه ۲۹ بهمن) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، با بند(ج) و فراز الحاقی این بند از تبصره ۸ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، در جریان بررسی این بند فتح‌الله حسینی پیشنهاد حذف فراز الحاقی بند مذکور را مطرح و تاکید کرد که افزایش ۲۰ درصدی تعرفه آب آشامیدنی روستایی مشکلات بسیاری را برای مردم این مناطق ایجاد می‌کند.

پس از مطرح شدن پیشنهاد حسینی، نمایندگان مخالف این پیشنهاد تاکید کردند که در صورت حذف فراز الحاقی تعیین تعرفه برعهده شورای اقتصاد قرار می‌گیرد که در آن صورت امکان افزایش بیش از ۲۰ درصد تعرفه آب آشامیدنی روستایی توسط این شورا وجود دارد. در نهایت پیشنهاد حسینی از سوی سایر نمایندگان رد شد.

همچنین سید محمدحسین میرمحمدی پیشنهاد داد که تعرفه آب آشامیدنی روستاها مانند سال گذشته به میزان ۳۰ درصد باشد که نماینده دولت در جواب به این پیشنهاد اعلام کرد که در صورتی که این پیشنهاد به تصویب برسد، شورای اقتصاد مجبور است برای جبران زیان شرکت‌های آب و فاضلاب، تعرفه آب آشامیدنی شهرها را بالا ببرد تا به تبع آن تعرفه آب آشامیدنی روستایی نیز افزایش یابد.

لازم به ذکر است؛ که تعرفه آب آشامیدنی روستایی در سال ۹۳ به میزان ۳۰ درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه شده بود.

براساس بند مذکور؛ تعرفه خدمات آب و فاضلاب در چهارچوب دستورالعملی که به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، تعیین می‌گردد.

همچنین در فراز الحاقی بند(ج) آمده است تعرفه آب آشامیدنی روستاها به میزان پنجاه‌درصد(۵۰%) تعرفه نزدیکترین شهر محاسبه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز