خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پالایش و پخش:

ذخیره بنزین کشور مناسب است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۷۲

ذخیره بنزین کشور با افزایش تولید این فرآورده در پالایشگاههای نفت و مدیریت مصرف آن در وضعیت مناسبی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، ذخیره بنزین کشور در حال حاضر را حدود ١, ٢ میلیارد لیتر ذکر کرد و گفت: ذخیره بنزین کشور با افزایش تولید این فرآورده در پالایشگاههای نفت و مدیریت مصرف آن در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عباس کاظمی با تاکید بر اینکه جای هیچ نگرانی نیست، افزود: مردم می توانند برای تعطیلات نوروز که در پیش است براحتی برنامه ریزی کنند.

وی افزایش تولید بنزین در پالایشگاههای کشور و مدیریت صحیح مصرف این فرآورده از سوی مسئولان و مدیران را عامل ذخیره مناسب بنزین عنوان و تصریح کرد: البته این عوامل در کاهش واردات بنزین به کشور نیز تاثیر داشته است.

کاظمی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور، میزان مصرف بنزین کاهش و در آینده از واردات بنزین بی نیاز خواهیم شد.

به گفته وی از ابتدای واردات بنزین یورو ۴ به کشور تاکنون روزانه کمتر از ۴, ٥ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ وارد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: کاهش واردات بنزین از ١٠ میلیون لیتر به ۴, ٥ میلیون لیتر، تراز ورود این فرآورده به کشور را به سمت منفی شدن سوق داده است.

کاظمی با بیان اینکه میزان واردات بنزین در سال پیش ١٠ میلیون لیتر بوده است، افزود: امسال این مقدار به ۴, ٥ میلیون لیتر رسیده و منجر به تراز منفی واردات این محصول شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به روند نزولی واردات بنزین و تحقق طرحهای افزایش تولید این محصول در کشور، میزان تولید آن در سال آینده به مرز ٧٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته به لحاظ کیفی سازی بنزین و بهبود هوای کلانشهرها، سالی سرنوشت ساز بود، اظهار داشت: در نتیجه اقدام های عملی کاهش آروماتیک، بنزین و گوگرد از بنزین، هم اکنون در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز و اصفهان و مشهد بنزین و نفت گاز یورو ۴ توزیع می شود که این فرآورده ها نفش بسزایی در بهبود هوای این مناطق داشته اند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، گفت: با توجه به سیاست حذف تدریجی سوخت مایع و آزادسازی نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید پیش بینی می شود در سال آینده بتوان ١٥ تا ٢٠ میلیارد لیتر سوخت مایع را به صادرات اختصاص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز