خبرگزاری کار ایران

نخستین موتور یدک کش ساخت ایران در خارگ بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۶۱۶

بخش های بزرگی از قطعات مورد نیاز ژنراتورها، پمپ ها و ماشین آلات جانبی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان ساخته و تامین شده است.

به مناسبت دهه مبارک فجر، با بهره برداری از نخستین موتور یدک کش آتشخوار ساخت داخل در این شرکت، شناور عملیاتی ۱۲ فروردین در جزیره خارگ راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی گفت: استفاده از توانمندی های داخلی از اهداف بلند مدت این شرکت است و براساس این اولویت مهم، یک یا دو سال آینده از خرید تجهیزات خارجی بی نیاز می شویم.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۴ به خودکفایی ۱۰۰ در صدی در تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز پایانه های نفتی برسیم.

موسوی با اشاره به صرفه جویی های انجام شده در این شرکت یادآورشد: سال گذشته با خرید تجهیزات مورد نیاز از تولید کنندگان داخلی کشور بیش از دو میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد که در سال جاری با برنامه ریزی های مناسب و دستور وزیر نفت مبنی بر استفاده از تجهیزات داخلی، این رقم را به چهار میلیون دلار رساندیم.

وی ادامه داد: خرید از داخل افزون بر منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه های تامین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان کشور و استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز می شود که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پر مصرف در داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ساخت قطعات اصلی موتور یدک کش ۱۲ فروردین را به کارکنان این شرکت تبریک گفت و افزود: بهره برداری از این موتور امیدواری به ماموریت های مهم صنعت نفت در حوزه خدمات دریایی به نفتکش های غول پیکر و صادرات نفت خام و میعانات گازی را بیش از پیش افزایش می دهد.

مدیر عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران نیز گفت: بخش های بزرگی از قطعات مورد نیاز ژنراتورها، پمپ ها و ماشین آلات جانبی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان ساخته و تامین شده است.

محمدکاظم نیکنام ادامه داد: موتور ساخته شده روی یدک کش های عملیاتی آتشخوار شرکت پایانه های نفتی ایران که در واقع برای عملیات پهلودهی و جداسازی بزرگترین نفتکش های جهان بکارگیری می شود در تبریز ساخته شده است.

وی اضافه کرد: موتور ساخته شده نسبت به نمونه خارجی با ۸۰ درصد صرفه جویی ارزی تامین شده است.

موتور فوجی دیزل با قدرت ۲۳۵۰ اسب بخار و قطعات اصلی آن شامل لاینر، پیستون، شاتون، دسته شاتون و سایر قطعات کوچک این موتور برای نخستین بار است که در ایران و در تبریز ساخته شده است.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز