خبرگزاری کار ایران

همکاری ایران و آلمان در زمینه ارتقای بهره‌وری آب

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۶۷

هم‌اکنون شرکت‌های آلمانی در طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی ایران حضور فعال دارند، اما این همکاری‌ها در زمینه آب کم است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره استفاده از تجربه آلمان در زمینه تغییر اقلیم و ارتقای بهره‌وری در بخش آب اعلام آمادگی کرد.


به‌گزارش ایلنا، رحیم میدانی در دیدار سفیر آلمان که در محل ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون در زمینه‌های مطالعاتی و آموزشی همکاری‌های خوبی میان دو کشور در حال انجام است، اما با توجه به وضعیت خاص منابع آب ایران در چند سال گذشته و بروز شرایطی همچون تغییر اقلیم، خشک‌سالی و افزایش دما، علاقه‌مند هستیم در زمینه مدیریت غیرسازه‌ای آب همچون بحثبهره‌وری و همچنین نحوه مواجهه با پدیده تغییر اقلیم همکاری‌های جدیدی را با کشور آلمان آغاز کنیم.


وی ادامه داد: علم مدیریت آب دانش به‌روز و نوظهوری است که تمامی کشورها هم به‌لحاظ نظری و هم تجربی نیازمند تبادل دانش در این زمینه هستند؛ بنابراین اگر تجربه موفقی در زمینه بخش‌های مختلف آب به‌ویژه درباره مدیریت آب زیرزمینی در کشور آلمان وجود داشته باشد، ما علاقه‌مند به استفاده از این تجربه‌ها هستیم.


میدانی با بیان اینکه هم‌اکنون موضوع مدیریت و حفاظت از منابع آب از اولویت‌های وزارت نیروی ایران محسوب می‌شود، افزود: بحثارتباط آب با محیط‌ زیست، مشارکت بهره‌برداران در مدیریت آب، مدیریت خشک‌سالی، روش‌های مصرف آب در کشاورزی و روش‌های ارتقای بهره‌وری آب در صنعت اولویت‌های بخش آب ایران بوده و زمینه‌های همکاری در این مقوله‌ها مهیا است.


در این نشست، سفیر آلمان با اشاره به پیشینه طولانی مشارکت آلمان در ایران، گفت: هم‌اکنون شرکت‌های آلمانی در طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی ایران حضور فعال دارند، اما این همکاری‌ها در زمینه آب کم است.


میکاییل اشترنبرگ با بیان اینکه آب و محیط‌ زیست در آینده نقش موثری را در سرنوشت کشورها خواهد داشت، ادامه داد: آب ماده‌ای است که دایم کمیاب‌تر می‌شود و به مانند انرژی‌های دیگر قابل جایگزینی نیست، به‌ویژه در کشوری مانند ایران آب از اهمیت حیاتی برخوردار است.


وی با اشاره به وجود بستر لازم برای توسعه همکاری‌های ایران و آلمان در بخش آب، تصریح کرد: باید زمینه‌ها و پتانسیل‌های موجود برای این همکاری بررسی شود تا برنامه‌های عملی در این زمینه قابل اجرا باشد.


سفیر آلمان با اشاره به بازدید یک هیات آلمانی از دریاچه ارومیه، ادامه داد: کارشناسان و بخش‌های مطالعاتی آلمان آماده ارایه خدمات پژوهشی و اجرایی به‌ویژه در زمینه مسایل محیط زیستی ایران هستند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز