خبرگزاری کار ایران

با تداوم کاهش قیمت نفت مصرف کشورهای آسیایی تا ۵ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۱۱

پیش بینی می شود با تداوم روند نزولی قیمت جهانی نفت، مصرف کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۵ تا ۵ درصد افزایش یابد.

یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد که واردات نفت خام توسط چین در سال ۲۰۱۴ میلادی، به میزان ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، موسسه تحقیقاتی اقتصاد و فن آوری وابسته به شرکت ملی نفت چین در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، یادآور شد که وابستگی این کشور به واردات نفت و گاز در سال ۲۰۱۴ به ترتیب به ۶۰ و ۳۲.۲ درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، چین در سال گذشته میلادی، ۳۰۸ میلیون تن نفت خام و ۵۹ میلیارد مکعب گاز وارد کرده است.

افزایش واردات نفت چین در حالی صورت می گیرد که با افت جهانی قیمت نفت، تمایل کشور های شرق آسیا از جمله چین به واردات بیشتر این طلای سیاه افزایش یافته است.

بنابر آمار ارائه شده توسط اداره کل گمرک چین که اخیرا منتشر شد، در ماه دسامبر، چین خرید نفت خود از کشور های خارجی را به ۳۰.۴ میلیون تن افزایش داد.

این موسسه تحقیقاتی همچنین اعلام کرد که میزان مصرف انرژی چین در سالی که گذشت، ۳.۸۵ میلیارد تن زغال سنگ بوده که این رقم نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش، مصرف برق در چین نیز ۳.۷ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته که پایین ترین میزان رشد را پس از سال ۲۰۰۹ داشته است.

از سویی دیگر، سهم سوخت های فسیلی در میزان کل مصرف انرژی چین کاهش یافته به طوری که سهم زغال سنگ در مصرف انرژی طی سال گذشته ۶۳.۹ درصد کاهش یافته است.

این گزارش افزود؛ دولت چین در سال گذشته، ۶ منبع ذخیره استراتژیک و ۲۵ منبع ذخیره تجاری نفت ساخته که قادرند به ترتیب ۱۴۱ و ۳۰۷ میلیون بشکه نفت در خود ذخیره کنند.

بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، پیش بینی می شود با تداوم روند نزولی قیمت جهانی نفت، مصرف کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۵ تا ۵ درصد افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز