خبرگزاری کار ایران

از صبح امروز آغاز شد؛

رهاسازی آب از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه / ۱۱۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه سرازیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۳۳

از صبح امروز(شنبه) دریچه‌های سد شهید کاظمی(بوکان) با هدف رهاسازی آب این سد به سمت پیکره آبی دریاچه ارومیه با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه گشوده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران از آغاز رهاسازی آب سد بوکان برای تثبیت آب دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، سیدمرتضی موسوی، اظهار داشت: طبق مصوبه کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تصمیم بر این بود که از بهمن‌ماه به تناسب ذخیره سدهای حوضه و میزان آورد رودخانه‌ها، ۱۷۶ میلیون مترمکعب از آب سدها برای تثبیت آب دریاچه ارومیه رهاسازی شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، از صبح امروز(شنبه) دریچه‌های سد شهید کاظمی(بوکان) با هدف رهاسازی آب این سد به سمت پیکره آبی دریاچه ارومیه با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه گشوده شده است.

موسوی میزان رهاسازی آب از این سد را ۱۱۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: رهاسازی و هدایت آب این ازطریق بند نوروزلو در ماه‌های بهمن و اسفند ادامه خواهد یافت و درصورت تکمیل نشدن ظرفیت پیش‌بینی شده، رهاسازی آب سد در نیمه دوم فروردین ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طبق برنامه در هفته‌های آینده ۲۰ میلیون‌مترمکعب از مخزن سد ساروق و ۴۰ میلیون مترمکعب از سد حسنلو رهاسازی خواهد شد تا تراز دریاچه ارومیه در سطح مورد انتظار تثبیت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز