خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

غربی‌ها راهکار‌های جلوگیری از افزایش قیمت نفت را طراحی کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۴۰

مرگ ملک عبدالله بهای نفت را افزایش نمی‌دهد / آمریکایی‌ها و به طور کلی سیاست‌های غربی‌ها این است که بازار انرژی آرام و ارزان باشد. مطمئن باشید راهکار‌های جلوگیری از افزایش بهای نفت از سوی آن‌ها طراحی شده است و حال که ملک عبدالله فوت کرده این راهکار‌ها با ‌‌نهایت دقت به اجرا در خواهد آمد.

یک کار‌شناس اقتصادی گفت: آمریکایی‌ها مراحل کنترل قیمت پس از ملک عبدالله را نیز طراحی کرده‌اند.

منصور حکمت نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص درگذشت پادشاه عربستان و تاثیر این خبر بر روی قیمت نفت، گفت: نباید انتظار زیادی در خصوص افزایش قیمت نفت داشته باشیم چرا که پادشاه جدید نیز روند و سیاست‌های ملک عبدالله را ادامه خواهد داد و سیاست‌های حمایتی غرب از آنان نیز همچنان برجا خواهد بود. اصولا عربستان کشوری بوده است که وابستگی شدیدی به سیاست‌های غربی‌ها داشته است و من فکر می‌کنم ‌‌نهایت تغییر در بهای نفت ۱۰ تا ۱۵ دلار خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و به طور کلی سیاست‌های غربی‌ها این است که بازار انرژی آرام و ارزان باشد بنابراین مطمئن باشید راهکار‌های جلوگیری از افزایش بهای نفت از سوی آن‌ها طراحی شده است و حال که ملک عبدالله فوت کرده این راهکار‌ها با ‌‌نهایت دقت به اجرا در خواهد آمد.

این کار‌شناس اقتصادی سپس ادامه داد: در اجلاس داووس مسئله بهای نفت مطرح شده است و کار‌شناسان در آنجا نیز امید به افزایش قیمت نفت دارند اما این افزایش قیمت به زودی امکان پذیر نمی‌شود.

همچنین باید به این مهم اشاره کرد که پس از اعلام خبر مرگ پادشاه عربستان، قیمت نفت با رشد ۱.۴۵ دلاری به هر بشکه ۴۷ دلار و ۷۶ سنت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز