خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق ایران:

شدت مصرف انرژی در ایران بالا است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۱۸

براساس آمارهای جهانی منتشرشده در سال ۲۰۱۰، برای ایجاد هر یک‌هزار دلار تولید ناخالص داخلی(GDP)، حدود ۲۶۹.۵۴ کیلو معادل نفت خام مصرف می‌کنیم که سه پنجم آن گاز و دو پنجم دیگر آن نفت خام است.

رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق ایران شدت مصرف انرژی در ایران را بالا دانست.

به‌گزارش ایلنا، علی شمس‌اردکانی، در آیین گشایش نهمین دوره همایش مدیریت سبز، گفت: وقتی در مسایل اقتصادی منابع به‌درستی به کار نروند، آنچه پیرامون منابع می‌گذرد، بحران‌آفرین می‌شود.

وی افزود: معمولا معیار و ترازوی تخصیص منابع بازده آنهاست که این بازده درمقایسه با سایر کالاها در ارزش قیمتی آنها ارزیابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ایران برای تولید هر کیلوگرم هندوانه ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود و این محصول سر زمین با نرخ هر کیلوگرم ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد، اظهار داشت: هم‌اکنون نیم لیتر آب بطری به نرخ ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ بنابراین ارزش ۴۰۰ لیتر آب مصرفی برای تولید هر کیلوگرم هندوانه معادل ۲۰۰ هزار تومان است.

اردکانی افزود: بیش از ۶۰۰ دشت در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آنها غیر قابل جذب آب شده‌اند.

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور بالاست، گفت: براساس آمارهای جهانی منتشرشده در سال ۲۰۱۰، برای ایجاد هر یک‌هزار دلار تولید ناخالص داخلی(GDP)، حدود ۲۶۹.۵۴ کیلو معادل نفت خام مصرف می‌کنیم که سه پنجم آن گاز و دو پنجم دیگر آن نفت خام است.

وی یادآور شد: اگر کشوری کمتر از ۱۰۰ کیلو معادل نفت خام برای تولید ۱۰۰۰ دلار GDP مصرف کند، کشوری با اقتصاد سبز محسوب می‌شود که بارزترین نمونه آن کشور ژاپن است.

وی از اجرایی شدن پیمان کیوتو از سال ۲۰۱۸ در جهان خبر داد و گفت: براساس این پیمان، هر کشوری که بیش از حد مجاز نسبت به تولید گازهای گلخانه‌ای اقدام کند، جریمه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز