خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

خود تحریمی سازندگان تجهیزات نفت همان مانع تراشی در قرارداد کارفرمایی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۲۷

در پیش نویس قراردادهای نفتی طرحی را مبنی بر مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی مطرح شده که این موضوع می تواند در انتقال دانش فنی کمک کند.

به گزارش ایلنا، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نمایشگاه بین المللی انرژی کیش گفت: ایجاد مانع برای اجرای قرارداد و یا هر فعالیتی را خود تحریمی تولید کنند گان داخلی می دانیم که اگراین موانع برداشته شود در نهایت فرمول اقتصاد مقاومتی پیاده خواهد شد.


وی گفت: راه حل اقتصاد مقاومتی رفع موانع است به طوری که وقتی مصرف کننده نهایی در حوزه نفت به کالایی نیاز دارد باید بتواند در اسرع وقت کالا را در اختیار داشته باشد اما به دلیلی که تولید کننده ما درگیر ضوابط و مقررات سخت قرارمی گیرد نمی تواند به سرعت کالا را تهیه و ارائه دهد وبه گونه ای است که گویی خود را در تبادل همکاری تحریم کرده است.


وی ادامه داد: در واقع این تولید کننده نتوانسته در زمان خود در زنجیره تولید مشارکت کند. این ناهمواری ها منجر به این شده است که کارفرماها نتوانند از امکانات موجود استفاده کنند.

پدیدار گفت: سازندگان تجهیزات نفت توان ساخت همه نوع تجهیزات را ندارند. انتقال تکنولوژی به راحتی امکان پذیر نیست و البته در پیش نویس قراردادهای نفتی طرحی را مبنی بر مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی مطرح شده که این موضوع می تواند در انتقال دانش فنی کمک کند.

پدیدار به این قراردادها اشاره کرد و گفت: شرکت های خارجی در صورت مشارکت با پروژهای نفتی ایران موظف هستند از ۲۵ درصد توان متخصصین ایرانی در پروژه های خود استفاده کنند که این زمینه انتقال دانش فنی را برای ما فراهم خواهد کرد.


پدیدار در باره همایش انرژی لندن گفت: این همایش در اوائل اسفند ماه با معرفی پروژهای سرمایه گذاری نفت و گاز ایران برگزار خواهد شد که انجمن به عنوان نماینده بخش خصوصی حوزه نفت قرار است در این نمایشگاه محصولات و توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.

وی در مورد این همایش ادامه داد: تاکنون ۱۳۰ شرکت خارجی برای حضور در این همایش ثبت نام کرده اند و علاقمند هستند تا با توانمندی و طرح های قابل سرمایه گذاری ما آشنا شوند. البته این برای تولید کنندگان کشور یک فرصت طلایی است تا در پروژه های بالا دستی بتوانند با سرمایه گذاران خارجی مشارکت کنند و از این طریق سرمایه گذاران خارجی درپروژه های خود از سازندگان داخلی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز