خبرگزاری کار ایران

افزایش ۷۰ میلیون متر مکعبی میزان مصرف گاز با ورود موج جدید سرما

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۰۷

با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما طی روزهای آتی شاهد افزایش روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری باشیم.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به ورود موج جدید سرما در کشور بر رعایت نکات صرفه جویی از سوی مشترکین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی با اشاره به ورود موج جدید سرما در کشور طی روزهای آتی و پیش بینی افزایش ۷۰ میلیون متر مکعبی میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، بر رعایت نکات صرفه جویی از سوی مشترکین تاکید کرد.

وی میانگین مصرف گاز در کشور را روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر در بخش خانگی روزانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود که این رقم همزمان با کاهش دما طی روزهای آتی به ۵۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

منتظر تربتی در ادامه، میزان مصرف گاز در زمستان را تحت تاثیر افزایش تعداد مشترکین و کاهش دما دانست و با اشاره به کاهش حدود ۱۰ درجه ای دما طی روزهای آینده، از هموطنان درخواست کرد با استفاده بهینه از این نعمت الهی علاوه بر پایداری و استمرار جریان گاز، زمینه تامین مستمر گاز نیروگاه ها و صنایع را نیز فراهم کنند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران، پیش بینی کرد: با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما طی روزهای آتی شاهد افزایش روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری باشیم.

وی با اشاره به اقدامات بعمل آمده از سوی شرکت ملی گاز، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین گاز مورد نیاز هموطنان وجود ندارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ابراز امیدواری کرد: مردم با رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی این شرکت را در زمینه خدمات رسانی مطلوبت تر یاری رسانند.

این گزارش می افزاید: مشترکین گاز می توانند با استفاده از راهکارهای ساده ای همچون استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه(١٨تا ٢١درجه) و تعمیرات لازم در موتورخانه ها تاحد زیادی به صرفه جویی در مصرف گاز کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز