خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر خواستار شد:

وزارت نیرو برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۷۰

به سامان رسیدن سد های باهوش و دالکی در استان بوشهر، نیازمند حمایت وزارت نیرو است که با تحقق این مهم صدها حلقه چاه غیرمجاز حفر شده پرخواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: تاسیسات انتقال و توزیع آب در استان بوشهر، به‌دلیل فرسودگی باعثهدر رفت حجم زیادی از آب ورودی می شود که در کنار منابع استانی وزارت نیرو ۱۰۰ میلیارد ریال به این بخش کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری بعد از ظهر پنج شنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر که با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: وجود ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی باعثشده سالانه چندین میلیارد متر مکعب آب ناشی از نزولات آسمانی و روان آب، بدون بهره برداری وارد دریا شود.

وی خواستار الحاق این استان به مصوبه کنترل آب‌های مرزی شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرزی بوشهربا خلیج فارس هم مرز است به این مصوبه ملحق شود.

سالاری اضافه کرد: این درحالی است که دشت های استان بوشهر یکی پس از دیگری درحال خشک شدن هستند و ۹۰درصد منابع آب شرب این استان نیز از استان های همجوار تامین می شود که باید برای تامین منابع پایدار آب شرب و کشاورزی آن تدبیر اساسی شود.

استاندار بوشهر گفت: در تامین و الگوی مصرب آب شرب و کشاورزی، بوشهر نیز مشابه سایر نقاط کشور با مشکل روبرو است اما دربرخی حوزه ها وضعیت این استان بحرانی تر و به دلیل ظرفیت ها در صورت برنامه ریزی و حمایت وزارت نیرو درمان آن آسان تر است.

سالاری اظهار کرد: مدیریت آب شهری در جزیره خارگ توسط شهرداری انجام می شود که باید وزارت نیرو واگذاری آن به شرکت آب و فاضلاب را تعیین تکلیف کند و وزارت نفت نیز در تامین منابع اعتباری برای اجرای طرح های توسعه ای و نوسازی شبکه حمایت مالی انجام دهد.

وی با اشاره به ضرورت زمینه سازی برای احداثدو نیروگاه سی اچ پی در استان بوشهر با حمایت وزارت نیرو و مشارکت بخش خصوصی افزود: تحقق این مهم در زمینه تولید آب و برق بخشی از نیازهای این استان را تامین خواهد کرد.

استاندار بوشهر گفت: به سامان رسیدن سدهای باهوش و دالکی در استان بوشهر، نیازمند حمایت وزارت نیرو است که با تحقق این مهم، صدها حلقه چاه غیرمجاز حفر شده پرخواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در استان بوشهر کمک مالی وزارت نیرو را طلب می کند.

سالاری بااشاره به اینکه شیوه آبیاری، یکی از مشکلات جدی در استان بوشهر است، بیان کرد: برای اراضی زیر سد رییس‌علی دلواری که در ابتدای کار است، وزارت نیرو به کمک وزارت جهاد کشاورزی بشتابد تا این مهم به شکل اصولی و فنی اجرایی شود.

استاندار بوشهر تخصیص آب سهمیه این استان از سد کوثر را ناکافی دانست و افزود: تاسیسات انتقال و توزیع آب در استان بوشهر بدلیل فرسودگی، باعثهد رفت حجم زیادی از آب ورودی می شود که در کنار منابع استانی وزارت نیرو نیز ۱۰۰ میلیارد ریال به این بخش کمک کند.

وی یادآورشد: ساخت سد تنگ ارم شهرستان دشت‌ستان مراحل پایانی خود را سپری می کند که نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است و در صورت کمک وزارت نیرو مشکلات کم آبی این منطقه برطرف می شود.

سالاری با اشاره به ضرورت سرعت بخشی در ساخت سد خاییز در شهرستان تنگستان افزود: در مسایل آب، کمترین نارسایی بحران آفرین است برهمین اساس از منابع استانی در این زمینه کمک می شود اما به دلیل محدودیت منابع اعتباری به اعتبار ملی توسط وزارت نیرو نیز نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز