خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

لزوم نشست اضطراری اوپک / تا پایان ۹۴ در تولید بنزین خودکفا می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۳۵

عادت کرده‌ایم که از درآمدهای نفتی کمتر استفاده کنیم و این علامت خوبی است و اگر ادامه پیدا کند کمتر مجبور می‌شویم که به اجبار تولید نفت را کاهش دهیم و وابستگی به نفت نیز کم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: نفت هم خودش باید توسعه پیدا کند و هم اقتصاد کشور را توسعه دهد لذا حداقل بودجه برای این بخش باید ۱۴.۵ درصد باشد.

حسین امیری خامکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص قیمت ۷۲ دلاری نفت در بودجه ۹۴ گفت: با توجه به اینکه قیمت‌ها تثبیت نشده کاهش قیمت‌ها هنوز ادامه دارد برای یک سال آینده نمی‌توان ریسک کرد ولی بهترین رقمی که دولت می‌تواند به آن برسد ۷۲ دلار است.

وی افزود: ولی هنوز تا رسیدن بودجه به کمیسیون تلفیق و اینکه قیمت‌های جهانی چه تغییری می‌کنند فاصله داریم و امیدواریم که قیمت‌ها تثبیت شود و یا اعضای اوپک نشست دیگری داشته باشند و با هم همکاری کنند تا قیمت‌ها به رقم متعادل و ثبات برسد.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت‌ها باید به سمت رونق اقتصادی و تولید و همچنین رونق صنعت و معدن برویم چون معادن کمتر از نفت نیستند و در حال حاضر خیلی از کشور‌ها از معادن درآمدزایی می‌کنند مثل شیلی که از صنعت مس کشورشان را اداره می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما معادن زیادی از جمله مس و زغال سنگ داریم و می‌توانیم کشور را از این طریق اداره کنیم ضمن اینکه در یک سال و نیم گذشته هم عادت کردیم که از درآمدهای نفتی کمتر استفاده کنیم و این علامت خوبی است و اگر ادامه پیدا کند کمتر مجبور می‌شویم که به اجبار تولید نفت را کاهش دهیم وابستگی به نفت نیز کم می‌شود.

خامکانی همچنین گفت: یکی از راهکار‌ها این است که پالایشگاه‌های داخل را توسعه داده و نفت را تبدیل به فرآورده کنیم.

وی ادامه داد: اگر برنامه توسعه پالایشگاهی به ثمر برسد در پایان ۹۴ و ابتدای ۹۵ در بحثتولید بنزین خودکفا می‌شویم و اگر مصرف به همین میزان کنونی باقی بماند به سمت صادرات می‌رویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی در خصوص بودجه تخصیصی به مباحثتوسعه‌ای نفت خاطرنشان کرد: نفت هم خودش باید توسعه پیدا کند و هم اقتصاد کشور را توسعه دهد لذا حداقل بودجه برای این بخش باید ۱۴.۵ درصد باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز