خبرگزاری کار ایران

بازار نفت اقلیم کردستان به سرعت تغییر می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۷۴

یکی از مقامهای شرکتهای نفتی فعال در اقلیم کردستان عراق به تازگی اعلام کرد که بازار نفتی تولیدشده در اقلیم کردستان، چه در داخل و چه در خارج از این منطقه، به سرعت در حال تغییر است.

شرکتهای نفتی فعال در اقلیم کردستان عراق، پس از توافق اربیل و بغداد، امیدوارند روند صادرات و فروش نفت اقلیم کردستان جان تازه ای بگیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری یو پی آی، یکی از مقامهای شرکتهای نفتی فعال در اقلیم کردستان عراق به تازگی اعلام کرد که بازار نفتی تولیدشده در اقلیم کردستان، چه در داخل و چه در خارج از این منطقه، به سرعت در حال تغییر است.

دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق هفته گذشته به مناقشه نفتی بلند مدت خود خاتمه دادند و با توافقی تاریخی، موضوع صادرات نفت شمال عراق را حل نمودند.

در همین رابطه، مایکل ابسری، مدیراجرایی شرکت اوریکس پترولیوم، اظهار کرد که حل این مناقشه بلندمدت در مورد صنعت نفت عراق موضوع بسیار مهم و تاثیرگذاری بود.

ابسری افزود: این پیشرفت تاثیر مثبتی در فروش نفت اقلیم کردستن عراق دارد، هم در زمینه صادرات و هم در بازارهای داخلی، همچنین این موضوع می تواند موجب پایداری اقتصادی و امنیتی اقلیم کردستان شود.

بر اساس توافقنامه تازه اربیل و بغداد، دولت اقلیم کردستان روزانه ٢٥٠ هزار بشکه نفت به بغداد ارسال می کند و نیز از سازمان بازاریابی و فروش نفت عراق(سومو) برای فروش نفت خود بهره می گیرد. در همین حال، هر دو دولت امکان صادرات نفت از میدانهای واقع در منطقه بحران زده کرکوک را فراهم می آورند.

شرکت اوریکس با همکاری دولت اقلیم کردستان عراق، محموله های نفتی این منطقه را از میدان نفتی دمیر داغ از راه زمینی به مرز ترکیه و خط لوله ارسالی به پایانه جیهان منتقل می کرد. بر اساس اعلام این شرکت، قرار است که تا سال ٢٠١٥ میلادی این میدان نفتی به طور مستقیم به خط لوله صادراتی یاد شده متصل شود.

تولید نفت میدان دمیر داغ تا پایان امسال به روزانه ١٥ هزار بشکه می رسد و بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت اوریکس، بیشتر ظرفیت تولید نفت این میدان سال آینده فعال خواهد شد.

ابسری در این باره گفت: فعالیتهای حفاری و ساخت تاسیسات در میدان دمیر داغ ادامه دارد و ما بر اساس برنامه کار می کنیم تا به اهداف تولیدی سالهای ٢٠١۴ و ٢٠١٥ دست یابیم.

شرکت اوریکس همچنین اعلام کرده است که بیشتر فعالیتهایش در اقلیم کردستان عراق از خشونتهای ماههای گذشته این کشور در امان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز