خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک / ساعاتی حساس برای اوپکی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۴۹

نشست در حالی برگزار می شود که قیمتهای جهانی نفت خام از ماه ژوئن ٢٠١۴ تاکنون بیش از ٣٠ درصد کاهش یافته و از ١١٥ دلار به محدوده ٨٠ دلار رسیده است.

یکصد و شصت و ششمین اجلاس وزارتی اوپک، امروز ٢٧ نوامبر(پنجشنبه، ۶ آذر) با هدف بررسی وضع کنونی بازارنفت و سیاستهای تولیدی این سازمان تا نشست آینده، دقایقی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، یکصدو شصت و ششمین اجلاس اوپک با حضور تمام وزیران نفت کشورهای صادر کننده نفت و هیئتهای همراه ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه به وقت تهران آغاز شد.

این نشست در حالی برگزار می شود که قیمتهای جهانی نفت خام از ماه ژوئن ٢٠١۴ تاکنون بیش از ٣٠ درصد کاهش یافته و از ١١٥ دلار به محدوده ٨٠ دلار رسیده است.

کارشناسان و تحلیلگران بازار نفت، این نشست را یکی از مهمترین نشستهای اوپک در ١٥ سال اخیر عنوان کردند و پیش از برگزاری این اجلاس تحلیلهای مختلفی درباره تصمیم گیری اوپک ارائه دادند، اما بیشتر وزیران نفت اوپک پس از ورود به وین بر انسجام و یکپارچگی این سازمان تاکید داشتند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دیروز(چهارشنبه، پنجم آذر ماه) پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه این سازمان، گفت: ایران برنامه ای برای کاهش تولید نفت خود ندارد.

وزیر نفت ایران همچنین روز گذشته با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و نمایندگان بعضی از شرکتهای نفتی دیدار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز