خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۰۴۶

احتمال کاهش سقف تولید نفت اوپک در جلسه این هفته اعضای سازمان در وین که پنجشنبه(۶ آذرماه) برگزار می شود، به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

قیمت نفت در بازارهای نیویورک در پایان معاملات روز جمعه(٣٠ آبانماه) برای دومین روز پیاپی بالا رفت تا میانگین قیمت نفت نخستین بار در دو ماه گذشته افزایش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، میانگین هفتگی قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه(٣٠ آبانماه) در واکنش به کاهش نرخ بهره در چین و احتمال کاهش تولید نفت اوپک، نخستین بار در دو ماه گذشته بالا رفت.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز، یک دلار و سه سنت افزایش یافت و در سطح ٨٠ دلار و ٣۶ سنت تثبیت شد، این در حالی است که در طی معاملات قیمت این شاخص نفتی تا ٨١ دلار و ۶١ سنت نیز بالا رفته بود.

بهای نفت دبلیو تی آی نیز با ۶۶ سنت افزایش، در پایان معاملات روز جمعه(٣٠ آبانماه) به ٧۶ دلار و ٥١ سنت رسید.

افزایش قیمت نفت برای دومین روز پیاپی موجب رشد قیمت برنت به مقدار ٩٥ سنت یا ١, ٢ درصد شد. این موضوع میانگین هفتگی قیمت نفت برنت را افزایش داد. همچنین، هفته گذشته نخستین هفته ای بود که قیمت نفت در آن پس از هشت هفته سقوط، حرکت رو به بالا داشت.

قیمت نفت دبلیو تی آی ۶٩ سنت یا یک درصد نسبت به هفته گذشته رشد کرد و به هفت هفته پیاپی افت قیمت پایان داد.

توماس سال، تحلیلگر موسسه اینترنشنال اف سی استون، گفت: بازار به قدری بیش از اندازه نفت فروخته است که هرگونه خبری در جهت مثبت، قیمت نفت را بالا می برد.

بانک مرکزی چین نخستین بار در دو سال گذشته نرخ بهره را پایین آورد تا از این راه هزینه وامها کاهش یابد و بتواند کشور را از شرایط آهسته رشد خود که در ٢۴ سال گذشته بی سابقه بوده، برهاند.

چین بزرگترین واردکننده نفت خام و فولاد است، به همین دلیل، انتشار خبر کاهش نرخ بهره در این کشور موجب افزایش قیمت بسیاری از کالاها شد.

از سوی دیگر، احتمال کاهش سقف تولید نفت اوپک در جلسه این هفته اعضای سازمان در وین که پنجشنبه(۶ آذرماه) برگزار می شود، به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

طارق ظهیر، کارشناس موسسه تایچ کپیتال ادوایزرز، گفت: ما هنوز بازار به شدت رقابتی را پیش رو می بینیم، و از هر فرصت ممکن تاکنون استفاده کرده ایم تا بفروشیم.

گرچه هنوز کارشناسان و تحلیلگران نظریات بسیار متفاوتی درباره نتیجه نشست اوپک دارند، اما به تازگی امیدواری برای کاهش سقف تولید این سازمان بالاتر رفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز