خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژی در دهمین نمایشگاه صنعت آب:

تعرفه آب باید اصلاح شود / پیگیری طرح فرار آب در مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۳۸

یک فوریت طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب در مجلس تصویب شده و طبق این طرح، بررسی وضعیت آب کشور همچون وضعیت کم‌آبی، تنش آبی و بحران آب درنظر گرفته شده است و دستگاه‌های مختلف باید اقدام جدی و کاربردی در زمینه مدیریت آب در این بخش داشته باشند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت و مجلس موافق افزایش تعرفه آب نیستند اما نیاز به اصلاح ساختار تعرفه‌های بخش آب بر کسی پوشیده نیست، اما در شرایط حاضر دولت و مجلس موافق افزایش قیمت نیستند و باید از روش‌های دیگری بحثمدیریت آب پیگیری شود.


به‌گزارش خبرنگار ایلنا، علی مروی در نشست تخصصی نحوه‌ جلب مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌ نهاد برای مقابله با بحران کم‌‌آبی که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد، با بیان اینکه فضای مطلوبی در بخش آب ایجاد شده است تا با تصویب قوانین و مصوبه‌های خاص از بحران کنونی خارج شویم، به اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی اشاره کرد.


وی افزود: سال آینده نیز با اعمال قانون اختصاص یک درصد فروش نفت و میعانات گازی برای استفاده در بخش آب، بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان اعتبار در دسترس بخش آب کشور خواهد بود.


مروی تصریح کرد: اگر ۱۰ درصد از ۹۰ درصد آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‎شود، صرفه‌جویی شود، وضعیت بخش‌های صنعت و شرب مناسب‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس از طرح‌ها و ایده‌های کارشناسان صنعت آب برای استفاده بهینه از منابع آب کشور استقبال می کند بطوری که هم‌اکنون با پیشنهاد یکی از استادان دانشگاه، طرح فرار آب‌های زیرزمینی در مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نیرو در دست پیگیری است.


مروی گفت: دولت و مجلس موافق افزایش تعرفه آب نیستند اما نیاز به اصلاح ساختار تعرفه‌های بخش آب بر کسی پوشیده نیست، اما در شرایط حاضر دولت و مجلس موافق افزایش قیمت نیستند و باید از روش‌های دیگری بحثمدیریت آب پیگیری شود.


وی خاطرنشان کرد: یک فوریت طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب در مجلس تصویب شده و طبق این طرح، بررسی وضعیت آب کشور همچون وضعیت کم‌آبی، تنش آبی و بحران آب درنظر گرفته شده است و دستگاه‌های مختلف اجرایی و شهری همچون استانداری‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها باید با توجه به شرایط و وضعیت کشور اقدام جدی و کاربردی در زمینه مدیریت آب و آموزش‌های عمومی در این بخش داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز