خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزارت نیرو:

تعیین قیمت آب توسط قانونگذار و دولت تصمیم گیری می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۵۵

وقتی از صادرات صحبت می کنیم باید به پروتکل های فیمابین کشورها توجه شود، به عنوان مثال در برخی از کالاهای صادراتی باید طرف خریدار انعطاف به خرج دهد و در برخی دیگر صادرکننده باید منعطف عمل کند.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه پیشنهاد وزارت نیرو قیمت آب براساس تمام شده آن است، گفت: موضوع تعرفه آب توسط قانونگذار و دولت تصمیم گیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار محمودی در حاشیه آخرین روز از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران افزود: در قانون هدفمندی یارانه ها آمده که در طول پنج سال قیمت آب باید به قیمت تمام شده برسد و به نظر می رسد در قانون بودجه سال ۹۴ دولت و مجلس به این موضوع اهتمام خواهند داشت.

وی در خصوص مشکل آماری مصرف آب بین دو وزارتخانه جهادکشاورزی و نیرو نیز گفت: مشکل اصلی مباحثآماری نیست بلکه واقعیتی می باشد که در پی شرایط خشکسالی ها و کاهش منابع آبی بروز کرده است.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: براساس جلسه ای که یک هفته قبل بین مسوولان بخش آب تشکیل شد با استناد به آماری که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دست آمده و ایشان نیز مصرف آب در بخش کشاورزی را ۹۰ درصد اعلام کرده اند، گویای همه مسائل است.

محمودی با اشاره به اینکه میانگین قیمت آب تمام شده در نقاط مختلف کشور برای هر مترمکعب هزار تومان است، گفت: از این میزان در بخش آب شرب شهری ۳۲۰ تومان و شرب روستایی ۱۱۰ تومان دریافت می شود.

وی افزود: در حوزه آب کشاورزی نیز قیمت هر مترمکعب آب ۵۰ تومان تمام می شود که قیمت دریافتی زیر هشت تومان است.

قائم مقام وزیر نیرو افزود: وقتی به نسبت قیمت تمام شده نگاه می کنیم برای کشاورز که هزینه انتقال و حفاری دارد، قیمت آب گران تمام می شود.

محمودی گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد آب شرب از منابع آب زیرزمینی تامین می شود و این در حالی است که ۵۰ درصد آب برداشت شده هزینه ای پرداخت نمی شود.

محمودی افزود: وقتی مرجع عالی ارقامی را ذکر می کنند، مستند است زیرا این آمار از مراکز اصلی یعنی منابع اطلاعاتی وزارتخانه های جهادکشاورزی و نیرو جمع آوری شده است.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص صادرات گاز خام و برق به عراق نیز گفت: وقتی از صادرات صحبت می کنیم باید به پروتکل های فیمابین کشورها توجه شود، به عنوان مثال در برخی از کالاهای صادراتی باید طرف خریدار انعطاف به خرج دهد و در برخی دیگر صادرکننده باید منعطف عمل کند.

محمودی با بیان اینکه سیاست های صادرات برق در دولت تصویب می شود، افزود: در بحثصادرات گاز نیز باید به این نکته توجه کنیم که هرچه از خام فروشی جلوگیری شود، مفیدتر خواهد بود زیرا این یک اصل جهانی است.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی برق، اضافه کرد: این نمایشگاه از شادابی خاصی میان تولیدکنندگان تجهیزات فنی و مهندسی برخوردار بود، اگرچه انتقاداتی نیز وجود داشت.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد در اقتصاد کشور شکوفایی بیش از گذشته برقرار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز