خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت:

آمادگی ایران برای اجرای پروژه های پالایشی در عراق و ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۰۸

ایران آمادگی و توانایی لازم را برای اجرای پروژه های پالایشی در کشورهایی همانند عراق و ترکمنستان را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: ایران آمادگی و توانایی لازم را برای اجرای پروژه های پالایشی در کشورهایی همانند عراق و ترکمنستان را دارد.

به گزارش ایلنا، میرعلی اصغر ساجدی در تشریح عملکرد این شرکت، اظهارداشت: قرارگاه خاتم الانبیا موفق به تامین منابع مالی پروژه احداثخط لوله سبزآب به ری نشد و اکنون پیمانکار جدیدی برای اجرای این پروژه انتخاب شده و روند اجرای این پروژه در آذرماه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از طرح های پالایشی در دست اقدام قرار دارد، گفت: تکمیل واحدهای پالایشگاه شازند اراک، بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه تهران، افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس، توسعه و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان از جمله طرح های در دست اجرا محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، افزایش تولید ۶ میلیون لیتر بنزین به ظرفیت پالایشگاه بندر عباس را به عنوان طرحی که در بخش پالایش به اجرا درآمده، نام برد.

وی گفت: قرار است ۶٠ درصد از نفت کوره پالایشگاه اصفهان به بنزین مرغوب تبدیل شود و اجرای این طرح حدود دو میلیارد یورو هزینه دربر دارد.

این مقام مسئول افزود: توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان نیز توسط شرکت مهندسی و ساختمان نفت انجام می شود و براساس آن واحدهای قدیمی این پالایشگاه جمع آوری شده و واحدهای جدید مطابق با استانداردهای روز دنیا و با قابلیت تولید فرآورده های یورو ۵ احداثمی شود.

ساجدی در خصوص وضعیت احداثپالایشگاه آناهیتا(کرمانشاه) گفت: پس از تامین منابع مالی، ساخت این پالایشگاه شروع می شود و منتظر تامین فاینانس این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ طرح در نوبت گشایش خط اعتباری چین قرار دارند، افزود: طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان نیز باید از محل فاینانس چین تامین شود که تاکنون نهایی نشده است، اما اقدامات اولیه آغاز شده و پس از رفع مشکلات مالی کار شروع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز