خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بورس انرژی در چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق:

صندوق‌های پروژه ای تولید برق راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۴۵

در گذشته امکان انتشار صکوک و اوراق مشارکت در بورس انرژی فراهم شده و به زودی با ابزار جدید در حوزه برق منتشر می‌شود.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: ‌ راه‌اندازی صندوق‌های خروجی تولید برق و ایجاد و توسعه نیروگاه از طریق بورس انرژی توسط سازمان بورس موافقت شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی در نشست تخصصی صنعت برق در بازار سرمایه که در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق برگزار شد، گفت: در بورس انرژی از منابع مناسبی برای سرویس دادن به صنعت برق برخورداریم و در حال حاضر ۲۱ نیروگاه در بورس انرژی به عرضه برق مشغول بوده و به صورت مداوم و مقطعی از طریق بورس انرژی به فعالیت مشغولند و شرکت های توزیع نیز امکان فعالیت در بورس انرژی را دارند.

وی افزود: در حال حاضر با مشارکت مدیریت شبکه برق ایران بخشی از تامین مالی نیروگاه‌ها از طریق بورس انرژی انجام می‌شود به طوری که تا سقف مجاز فروش این نیروگاه ها و خرید شرکت‌های توزیع در سامانه معاملاتی ضبط شده و نیروگاه‌ها وجوه حاصل از فروش برق را دریافت می کنند.

حسینی با بیان اینکه قرارداد سلف یک ساله برق در بورس انرژی در حال معامله است، تصریح کرد: در حال حاضر امکان معامله ثانویه وجود ندارد که قرار است با اجرای طرح کدهای عام معاملاتی که از اواسط آبان ماه اجرایی می‌شود شرکت‌های توزیع با منابع داخلی خود قرارداد سلف را معامله کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با استقبال شرکت‌های توزیع، رونق بیشتری از این طریق به معاملات برق در بورس انرژی داده شود، به استفاده از ابزارهای تامین مالی در بورس انرژی اشاره کرد و گفت: در گذشته امکان انتشار صکوک و اوراق مشارکت در بورس انرژی فراهم شده و به زودی با ابزار جدید در حوزه برق منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق‌های پروژه ای تولید برق راه اندازی می شود، گفت: ‌ برای اولین بار موافقت اصولی با راه‌اندازی صندوق‌های خروجی تولید برق و ایجاد و توسعه نیروگاه از طریق بورس انرژی توسط سازمان بورس صادر شده است علاوه بر این سلف موازی استاندارد بلند مدت با شرکت مپنا پیگیری شده که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

حسینی وصل کردن مصرف‌کنندگان بزرگ برق به بورس و بازار انرژی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که با همکاری وزارت نیرو انجام می پذیرد و راه اندازی بازار یاد شده می تواند به افزایش سرمایه‌گذاری و تولید برق کمک کند و به کشف قیمت و شفافیت تولید در بازار سرمایه کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز