خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

محدودیت گازرسانی به صنایع و نیروگاهها زمستان کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۴۳

در حال حاضر ٨٥ درصد گاز کشور در مجتمع پارس جنوبی که شامل چند پالایشگاه است، همچنین شرکتهای پالایش گاز فجر جم و پارسیان تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از کاهش محدودیت گازرسانی به بخشهای صنایع و نیروگاهی در زمستان امسال با افزایش ظرفیت تولید گاز کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، حمیدرضا عراقی در همین ارتباط افزود: در حال حاضر ٨٥ درصد گاز کشور در مجتمع پارس جنوبی که شامل چند پالایشگاه است، همچنین شرکتهای پالایش گاز فجر جم و پارسیان تولید می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت این مجموعه از پالایشگاهها، در بازدید از آنها، از نزدیک در جریان فعالیت ها و برنامه ریزی این شرکتها برای تامین گاز زمستان امسال قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، زمان تعمیرات اساسی شرکتهای پالایشی در سال جاری کاهش یافته است، افزود: با وجود افزایش حجم عملیاتی در این پالایشگاه ها، توانستیم زمان تعمیرات اساسی را کاهش دهیم.

عراقی تاکید کرد: شرکتهای پالایش گاز با انجام تعمیرات اساسی آمادگی فرآورش گاز را در فصل زمستان با تمام ظرفیت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: از ابتدای امسال شاهد افزایش تولید گاز در بخش بالادستی بودیم و تا پایان سال نیز تولید گاز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید انتظار می رود بتوانیم گاز بیشتری به نیروگاهها و صنایع تحویل دهیم، افزود: با افزایش ظرفیت تولید گاز، شاهد کاهش محدودیت در این بخشها نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٧, ٧ میلیارد متر مکعب گاز بیشتر به نیروگاهها تحویل و از مصرف معادل همین میزان سوخت مایع در نیروگاهها جلوگیری شد.

عراقی ادامه داد: افزایش حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور در بازه زمانی یاد شده، ٥ میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در این بازدید، جلساتی با مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی نیز برگزار شد و برنامه هایی برای هماهنگی بیشتر شرکتهای پالایشی با بالادست تعریف شد.

وی اظهار داشت: اختیاراتی به پالایشگاهها داده شد تا با همکاران خود در بالادست در زمینه عملیات، بتوانند هماهنگ شوند و مسائل را سریعتر حل کنند.

به گفته عراقی، براساس این اختیارات، از این پس هماهنگی های عملیاتی و بهره برداری در شرکتهای پالایشی انجام می شود و مسائل استراتژیک و مواردی که نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد در ستاد وزارت نفت تصمیم گیری می شود.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به همراه اعضای هیات مدیره این شرکت، در برنامه ٢ روزه از پالایشگاههای گاز پارس جنوبی، پارسیان، فجر جم، خط ارتباطی فاز ١٢ به خط پنجم سراسری و… بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز