خبرگزاری کار ایران

با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها؛

وضعیت سدهای تامین‌کننده آب تهران نرمال نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۷۵

با وجود افزایش ورودی، میزان ذخیره مخزن سدها هم‌اکنون ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که درمقایسه با رقم ۴۴۰ میلیون مترمکعب در سال گذشته، هنوز سدهای تهران ۴۰ میلیون مترمکعب درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمبود ذخیره دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها درمقایسه با سال آبی گذشته، وضعیت سدهای تامین‌کننده آب تهران هنوز نرمال نیست.


به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مهندس " خسرو ارتقایی " با اشاره به بارش‌های مناسب در روزهای اخیر، اظهار داشت: این بارش‌ها درمقایسه با متوسط درازمدت نیز ۷۲ درصد افزایش داشته است، اما با توجه به دو سال خشک‌سالی پیاپی در استان تهران، حجم روان‌آب‌ها در حدی نیست که بتواند موجودی سدها را به وضعیت نرمال برساند.


وی با اشاره به افزایش دو تا سه مترمکعبی ورودی سدهای تامین‌کننده آب تهران، گفت: با وجود افزایش ورودی، میزان ذخیره مخزن سدها هم‌اکنون ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که درمقایسه با رقم ۴۴۰ میلیون مترمکعب در سال گذشته، هنوز سدهای تهران ۴۰ میلیون مترمکعب درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمبود ذخیره دارند.


وی ادامه داد: میزان آب موجود در سدهای تهران در درازمدت ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون مترمکعب بوده که درمقایسه با زمان حاضر کمبود آب بسیار زیاد است.


ارتقایی از بارش پنج تا ۱۵ سانتی‌متر برف در استان تهران خبر داد و افزود: این برف در کوتاه‌مدت تبدیل و قابل استحصال نخواهد بود و در شرایط حاضر فقط بارش باران و سیلاب‌‌ها توان جبران کمبود ذخیره در پشت سدها را دارند.


وی ادامه داد: اگر روند بارش‌های کنونی سه ماه ادامه داشته باشد و جریان‌های سیلابی در این مدت برقرار باشد، سدهای استان به وضعیت پایدار می‌رسد، در غیر این‌صورت با وضعیت نرمال فاصله داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز