خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای توسعه پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۵۳

در بودجه سال گذشته این امکان به دولت داده شد که پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند که به این موضوع کم‌توجهی شد، اگر لازم است سازوکار بیشتری در این موضوع لحاظ شود باید در تنظیم لایحه بودجه این اقدامات صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود، افزود: برای توسعه پروژه‌های اشتغالزایی مانند پتروشیمی می‌توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جریان سفر به استان زنجان در جلسه شورای اداری این استان طی سخنانی با اشاره به وجود منابع غنی ایران، گفت: بنا بر گفته آقای عبداللهی نماینده مجلس، تزریق سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد می‌تواند در صورتی‌که به‌ طور صحیحی صورت گیرد مفید باشد. البته نباید فراموش کرد این منابع به‌ سوی بودجه جاری برود به ضرر کشور است؛ بنابراین باید از منابع درست استفاده شود.

لاریجانی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت منابع انسانی تحصیلکرده در کشور افزود: امنیت پایدار برای ایران بااهمیت است، در منطقه از لحاظ وجود امنیت پایدار ایران استثنائی است، این در حالی است که غوغا و کشمکش در کشورهای دیگر منطقه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید پذیرفت در بخش اقتصادی نقصهایی وجود دارد که اول باید درد فهمیده شود، در دوره‌هایی نمی‌خواستند مشکل را بفهمند مسئله اقتصاد در دولتهای مختلف اشکال داشته که البته در دولت قبلی تااندازه‌ای مشکلات بیشتر و عمیق‌تر شد که این باعثرنج شد.

وی گستردگی بودجه را بلای بزرگی برای کشور دانست و افزود: برای کمک به بخشهای عمرانی با کمبود بودجه روبرو هستیم؛ به همین دلیل باید به ساختار اشکال‌ دار بودجه که از گذشته وجود داشته، توجه کرد؛ متأسفانه بی‌توجهی‌های دولت قبل وضع را بدتر کرد که باید با تلاش بخش اقتصاد و تولید کشور را ارتقاء داد.

لاریجانی گفت: اگر از ظرفیت بخش خصوصی و غیردولتی در اقتصاد استفاده نشده و زمینه برای رقابتی شدن فراهم نشود، مشکلات رفع نمی‌شود.

وی بر علاج مدیریت اقتصاد کشور تاکید کرد و ادامه داد: باید اصل ۴۴ به‌ طور صحیح اجرا و مقررات سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال گذشته این امکان به دولت داده شد که پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند که به این موضوع کم‌توجهی شد، اگر لازم است سازوکار بیشتری در این موضوع لحاظ شود باید در تنظیم لایحه بودجه این اقدامات صورت گیرد.

وی بابیان این‌که باید به بخش غیردولتی در اقتصاد توجه کرد گفت: برای ایجاد تعادل در سرمایه‌گذاری استانها و رفع محرومیتها باید اقداماتی انجام شود.

لاریجانی افزود: استان زنجان افق خوبی برای پیشرفت دارد که با هماهنگی باید به این مهم دست یابند البته برای توسعه پروژه‌های اشتغالزایی مانند پتروشیمی می‌توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز