خبرگزاری کار ایران

گفتگو برای بازنگری قیمت گاز صادراتی روسیه به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۹۳

کمیته گازپروم قرار بود با تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه دیدار داشته باشند، اما ییلدیز به دلیل بروز یک حادثه معدنی که هفته گذشته در شهر ارمنیک اتفاق افتاد، در این شهر به سر می برد.

معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه برای مذاکره درباره بازنگری قیمت گاز صادراتی به ترکیه، عازم این کشور شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه دیلی صباح، الکساندر مدودوف، معاون رئیس شرکت روسی گازپروم روز دوشنبه(١٢ آبانماه) برای مذاکره درباره بازنگری قیمت گازی که از اول ژانویه سال ٢٠١٥ به ترکیه عرضه می شود، به آنکارا سفر کرد.

ترکیه پیش از این و ماه گذشته میلادی از روسیه درخواست تخفیف گازی را مطرح کرده بود.

مدودوف گفت که آنها روی یک قیمت جامع که پاسخگوی نیازهای ترکیه باشد، کار خواهند کرد.

بسیاری از منابع آگاه به رویترز گفتند: مدودوف به همراه النا برمیستروا، مدیرعامل بخش صادرات گاز گاپروم نشستی با متین کیلسی، معاون وزیر انرژی ترکیه در آنکارا خواهند داشت.

این منابع تاکید کردند که کمیته گازپروم قرار بود با تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه دیدار داشته باشند، اما ییلدیز به دلیل بروز یک حادثه معدنی که هفته گذشته در شهر ارمنیک اتفاق افتاد، در این شهر به سر می برد.

یک منبع دیگر نیز گفت: علاوه بر گفتگو درباره بازنگری قیمت گاز وتعیین گاز خریداری توسط بخش خصوصی، گفتگوهایی نیز درباره افزایش ظرفیت ترانزیت گاز خط لوله بلواستریم برگزار خواهد شد.

دو طرف توافق کرده اند که ظرفیت خط لوله بلواستریم از ١۶ میلیارد مترمکعب به ١٩ میلیارد مترمکعب افزایش یابد و یک منبع دیگر گفت: همه این موضوعها در قالب یک بسته ارائه خواهد شد.

ترکیه پس از آلمان، دومین خریدار بزرگ گاز از روسیه است.

شرکت گازپروم اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که انتقال گاز این شرکت به ترکیه قرار بود از ٢٥, ۶ میلیارد مترمکعب در سال ٢٠١٣ به دلیل افزایش تقاضا به ٣٠ میلیارد مترمکعب در سال ٢٠١۴ افزایش یابد.

تقاضای گاز ترکیه از سال ٢٠٠٠ میلادی با بیش از سه برابر افزایش به حدود ۴٧ میلیارد مترمکعب رسیده است که انتظار می رود به دلیل رشد اقتصادی و جمعیتش بیشتر افزایش یابد.

صورتحسابهای سالانه انرژی ترکیه حدود ۶٠ میلیارد دلار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز