خبرگزاری کار ایران

معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی:

خط لوله ۶۰ ساله آبادان - ری همچنان در مدار است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۴۰

در بحثکنترل خوردگی بیش از ۴۰ ایستگاه وجود دارد که وظیفه جریان دهی ملایم را طبق استانداردهای رایج بعهده دارند بطوری که جریان ضعیف برق به خطوط لوله نفت منتقل می‌شود.

معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: خط ۱۰ اینچ انتقال فرآورده آبادان - ری با بیش از ۶۰ سال عمر با وجودی که عمرش به پایان رسیده اما با توجه به نگهداری مناسب همچنان کار انتقال فرآورده را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا خزایی معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در نشست خبری گفت: علاوه بر گستردگی وظیفه انتقال منطقه مرکزی در ۵ استان موارد متعددی بوده که گروههای مختلف عملیاتی و فنی به عنوان معین به مراکز مختلف عملیاتی مثل خوزستان و لرستان اعزام شده اند چرا که معتقدیم خطوط لوله نفت همچون شریان‌های خونی یک بدن هستند و بین مناطق تفاوتی وجود ندارد.

وی افزود: عمدتا مراکز انتقال نفت قلب تپنده خطوط انتقال هستند خطوطی که در بیابان ها و شرایط جغرافیایی صعب العبور گسترده اند همچون رگ های خونی یک بدن هستند.

خزایی تصریح کرد: قطعا جریان انرژی باید به مقاصد مختلف و انبارهای نفت پخش فرآورده های نفتی برسد که این وظیفه بدون وقفه انجام می شود.

وی یادآور شد: در منطقه مرکزی تلمبه با نیروی دوار و محرک برق و توربین با نیروی حرارتی و سوخت فسیلی یا نفت سفید داریم.

معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی اظهار داشت: خطوط ما کمترین نشتی و خوردگی وهمچنین آسیب های محیط زیست و آتش سوزی را دارد.

وی گفت: در بحثکنترل خوردگی بیش از ۴۰ ایستگاه وجود دارد که وظیفه جریان دهی ملایم را طبق استانداردهای رایج بعهده دارند بطوری که جریان ضعیف برق به خطوط لوله نفت منتقل می شود تا پوسیدگی و خوردگی ها کنترل شود.

خزایی توضیح داد: در حال حاضر خط ۱۰ اینچ انتقال فرآورده آبادان - ری که ۲۹۰ کیلومتر آن در محدوده منطقه مرکزی واقع شده بیش از ۶۰ سال عمر دارد و قطعا عمر این خط تمام شده اما با توجه به نگهداری مناسب همچنان کار انتقال فرآورده را انجام می دهد در حالی که اگر این خط در دیگر کشورها وجود داشت از آن استفاده نمی شد.

وی افزود: خط یاد شده از سال ۳۲ به بهره برداری رسیده و در زمانی که احداثشد کل کشور را تغذیه می کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز