خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

طرح های انتقال آب خلیج فارس کارشناسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۶۱

استان هایی مانند فارس، کرمان و یزد بر سر انتقال آب خلیج فارس مسابقه به راه انداخته اند و به نظر می رسد طرح های وزارت نیرو در این زمینه غیر کارشناسی است.

استاندار هرمزگان گفت: استان هایی مانند فارس، کرمان و یزد بر سر انتقال آب خلیج فارس مسابقه به راه انداخته اند و به نظر می رسد طرح های وزارت نیرو در این زمینه غیر کارشناسی است.

به گزارش ایلنا، جاسم جادری در نشست کارگروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان هرمزگان که عصر سه شنبه برگزار شد، افزود: این کارگروه از این پس باید به طرح های بزرگ و کلان نیز ورود کند تا بخشی از مشکلات ناشی از توسعه نامتوازن سال های گذشته کاهش یابد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان اضافه کرد: در کشور کار آمایش صورت نگرفته و در استان هرمزگان نیز از این موضوع مهم غفلت شده است که باید با برنامه های بهتر جبران شود.

وی با بیان اینکه ضرورت انجام کار آمایش بسیار روشن است، گفت: استان هرمزگان اهمیت فرامنطقه ای پیدا کرده و براساس سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، باید در مناطق ساحلی جمعیت، متمرکز و شهرهای جدید ایجاد شود و در این راستا هرمزگان نقش و کارکردی فرامنطقه ای دارد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: میانگین تمرکز جمعیت در برخی مناطق هرمزگان از جمله شهرستان جاسک چهار نفر در کیلومتر مربع است و به طور میانگین هرمزگان ۲۲ نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت دارد.

جادری با تاکید بر اینکه در بحثآمایش سرزمینی هرمزگان باید مطالعات و نگاهی فرامنطقه ای داشته باشیم، تصریح کرد: برخی تصمیم گیری ها نیز در این استان فرامنطقه ای است و میزان گسیل و هجوم جمعیت به هرمزگان برای سال های آینده قابل پیش بینی نیست.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی ها میزان جمعیت شهرستان جاسک در آینده به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید و نباید در توجه به سواحل مکران و ضرورت توسعه سواحل جنوبی کشور غفلت شود.

وی به تمرکز و رشد بالای جمعیت در بندرعباس اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مردم از روستاها به شهرها مهاجرت نکنند و با وجود اینکه در هیچ استانی به اندازه هرمزگان فرودگاه، بندر، گمرک و اسکله وجود ندارد اما محدودیت های عجیب نیز در این استان وجود دارد و بیشتر به این ظرفیت ها نگاه بهره بردارانه شده تا تنها از آن برداشت کنند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: هرمزگان دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی و استانی مرزی در همسایگی چند کشور است که باید به این موارد در طرح های آمایش مربوط به استان هرمزگان نگریسته شود و همچنین در آمایش باید به دنبال ایجاد توسعه پایدار باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز