خبرگزاری کار ایران

پالایشگاه گازی واسط عربستان اوایل سال ٢٠١٥ آغاز بکار می کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۱۲

پالایشگاه گازی واسط عربستان پس از چند سال تاخیر، در سه ماه نخست سال ٢٠١٥ میلادی به بهره برداری می رسد.

پالایشگاه گازی واسط عربستان پس از چند سال تاخیر، در سه ماه نخست سال ٢٠١٥ میلادی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، سه منبع صنعتی در عربستان اعلام کردند: انتظار می رود شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان، با وجود بعضی مشکلات ساخت و ساز، پالایشگاه گاز جدید استان واسط را، در سه ماه نخست سال ٢٠١٥ میلادی راه اندازی کند.

پالایشگاه گازی واسط یکی از بزرگترین نیروگاه های غیر مرتبط با نفت است که تاکنون بوسیله آرامکو ساخته شده است. این پالایشگاه روزانه دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون گازهای غیر همراه تولید شده از میدانهای فراساحلی حسبه و عربیه را فرآوری می کند.

این پالایشگاه، در شمال جبیل و در سواحل خلیج فارس واقع شده است و انتظار می رود که ١, ٧٥ میلیارد فوت مکعب گاز فروشی عرضه کند و همچنین به طور بالقوه می تواند تا ٣. ٠٥ میلیارد فوت مکعب گاز را برای پاسخگویی به تقاضای اوج مصرف در تابستان فراهم آورد.

این منابع صنعتی در سال ٢٠١٢ میلادی به رویترز گفته بودند که انتظار می رود به دلیل میزان بالای گوگرد گاز های غیر همراه تولید از این میدانهای فراساحلی، بهره برداری از پالایشگاه واسط حداقل یک سال به تاخیر بیفتد.

قرار است که پالایشگاه گازی واسط امسال وارد مدار تولید شود.

یک منبع مرتبط با این موضوع گفت: پالایشگاه واسط به احتمال زیاد در سه ماه نخست سال آینده آغاز بکار می کند، این پروژه باید تا نیمه سال ٢٠١٥ میلادی به طور کامل به بهره برداری برسد، گرچه در نظر گرفتن سال ٢٠١۶ برای تکمیل این طرح واقع بینانه تر است.

این منبع افزود: نیروی انسانی، تدارکات و مسائل پیمانکاری سبب ایجاد تاخیر در پروژه تولید گاز طبیعی مایع شده(ال ان جی) در شیبه(در جنوب منطقه ربع الخالی) شده است. این سرمایه گذاری ها با هدف تقویت تامین خوراک اولیه مجتمع های پتروشیمی طراحی شده است.

نخستین ردیف پالایشی این پالایشگاه گازی تا پایان امسال و ردیف پالایشی دوم در ماه مارس سال ٢٠١٥ میلادی تکمیل می شود.

تاسیسات مایعات گازی(NGL) شیبه روزانه دو میلیارد و ۴٠٠ هزار فوت مکعب گاز شیرین کم گوگرد تولیدی میدان نفتی شیبه را فرآوری می کند و روزانه ٢٧٥ هزار بشکه مایعات گازی را به پالایشگاه الجامعه ارسال می کند.

شرکت آرامکو اعلام کرد: پالایشگاه گازی واسط و دیگر پروژه ها نظیر پروژه گازی کاران، که از سال ٢٠١٢ میلادی آغاز به کار کرده اند، به احتمال زیاد سبب افزایش ۴٠ درصدی تولید گاز طبیعی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز