خبرگزاری کار ایران

عراق برای قیمت نفت پایه در بودجه تصمیمی نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۷۱

دولت عراق تا این لحظه قیمت پایه ای برای هر بشکه نفت خام بودجه سال ٢٠١٥ تعیین نکرده است.

سخنگوی وزارت نفت عراق، گفت: دولت عراق تا این لحظه قیمت پایه ای برای هر بشکه نفت خام بودجه سال ٢٠١٥ تعیین نکرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری المباشر، عاصم جهاد ضمن اشاره به این که دولت عراق برای تعیین قیمت پایه هر بشکه نفت خام برای پیش بینی بودجه سال ٢٠١٥ تصمیمی اتخاذ نکرده است، افزود: هم اکنون با در نظر گرفتن چالشها، انتظارها و نوسانهای قیمت جهانی نفت، مطالعاتی به منظور تعیین قیمت نفت خام برای تصویب در بودجه سال آینده در حال انجام است.

وی گفت: کارشناسان اقتصادی در این بررسی، با در نظر گرفتن تفاوت قیمتی بسیار کمتر از پیش بینی های بین المللی برای قیمت نفت، سعی خواهند کرد اقتصاد عراق را از بازتاب منفی احتمالی ناشی از کاهش قیمتها در آینده، دور نگه دارند.

جهاد ادامه داد: در صورتی که چشم انداز جهانی، قیمت احتمالی نفت را ٩٠ دلار اعلام کند، دولت عراق این قیمت را برای تعیین بودجه سال آینده ۶٠ تا ٧٠ دلار در نظر می گیرد.

سخنگوی وزارت نفت عراق، اظهار داشت: موسسه دولتی بازاریابی نفت عراق(سومو) با نظارت بر بازار جهانی نفت، گزارشهایی درباره تحولات بازار نفت آماده می کند تا در کنار مذاکره با دیگر اعضای اوپک، به قیمت مناسبی برای تعیین بودجه سال ٢٠١٥ دست یابیم.

جهاد با بیان این که وزارت نفت عراق برای مقابله با قیمت پایین نفت در سال آینده، سیاست افزایش صادرات را در پیش می گیرد، گفت: صادرات نفت عراق تحت تاثیر توقف فعالیت خط لوله کرکوک – جیهان قرار گرفته است، به نحوی که روزانه صادرات ٣٠٠ تا ۴٠٠ هزار بشکه نفت خام را از دست می دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز