خبرگزاری کار ایران

بخشی از منابع مالی پتروشیمی ها از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۹۴

آخرین آمار نشان می‌دهد، در نیمه نخست امسال، صادرات محصولات پتروشیمی به لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۷ درصد بیشتر از پارسال بوده است.

عضو هیات مدیره صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، آینده صنعت پتروشیمی را روشن توصیف و اعلام کرد: با وجود بحثنرخ خوراک و بروز مشکلاتی در این باره، پتروشیمی‌ها همچنان صنعتی مزیت دارند که حاشیه سود مطلوب و معقولی خواهند داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، عضو هیات مدیره صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، آینده صنعت پتروشیمی در کشور را روشن توصیف و اعلام کرد: با وجود بحث‌های نرخ خوراک و بروز مشکلاتی در این بخش، پتروشیمی‌ها همچنان صنعتی مزیت دار در کشورند که حاشیه سود مطلوب و معقولی خواهند داشت.

مرتضی رحیمیان سرای با بیان اینکه پتروشیمی ها طرح‌های توسعه ای زیادی دارند، گفت: با فرض تامین منابع مالی در این بخش، در آینده ای نه چندان دور، معادل ظرفیت فعلی به تولید پتروشیمی ها افزوده خواهد شد.

عضو هیات مدیره صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، با اشاره به برگزاری جلسات مسوولان و مدیران پتروشیمی با مقامات بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت امور خارجه به ویژه در بخش فاینانس های خارجی افزود: بخشی از منابع مالی پتروشیمی ها از طریق صندوق توسعه ملی و بخشی دیگر از طریق فاینانس داخلی و خارجی قابل تامین خواهد بود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ها علاقه مندند بازار سرمایه روز به روز رشد خود را طی کند؛ اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ درصد از سهامی که از هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه فعال است، در اختیار ماست که آن هم تابع سهامداران عمده است.

رحیمیان سرای ادامه داد: ما مجموعه ای دولتی هستیم که شرکت هایمان را بر اساس سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار کردیم و الان دیگر شرکت تولیدی نداریم، اما بخش خصوصی مایل است که از سهام خود حمایت کند.

وی گفت: ما به طور غیر مستقیم ۲۱ درصد از سهام خلیج فارس و چند طرح را داریم که آن را هم دولت بر مبنای سیاست های کلی اصل ۴۴ یا تعیین تکلیف می‌کند، یا برای ما خواهد ماند و این بستگی به آن ساختار تولیدی شرکت دارد.

عضو هیات مدیره صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه دولت مخالف توسعه پتروشیمی در کشور نیست، ولی بیشتر به محوریت بخش خصوصی علاقه مند است، خاطر نشان کرد: ما عملا دیگر تصدی‌گری نداریم و در آینده به عنوان یک سازمان توسعه‌ای ایفای نقش خواهیم کرد.

به گفته مقامات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور از مرز ۶۰ میلیون تن در سال گذشته و قرار است این میزان تا پایان سال ۱۴۰۴ دو برابر شود.

آخرین آمار نشان می‌دهد، در نیمه نخست امسال، صادرات محصولات پتروشیمی به لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۷ درصد بیشتر از پارسال بوده است.

محدودیت صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران از چند ماه پیش و در پی توافق هسته‌ای با گروه ۱ + ۵ در ژنو برطرف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز