خبرگزاری کار ایران

در جریان مذاکرات وزیر نیرو با همتای ارمنی‌اش مطرح شد:

تبادل انرژی بین ایران و ارمنستان ۳ برابر می‌شود / احداثنیروگاه برقآبی در طرفین ارس

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۳۳

در جریان مذاکرات با توجه به رفع مشکلاتی که در زمینه مسائل بانکی وجود داشت، تصمیمیاتی اتخاذ شد که پروژه نیروگاه برقآبی با سرعت ادامه پیدا کند.

وزیر نیرو با اشاره به مذاکره جهت احداثنیروگاه برقآبی در طرفین رود ارس گفت: در صورت احداثخط سوم انتقال برق ایران وارمنستان ظرفیت تبادل انرژی بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمید چیت چیان در حاشیه دیدار با یرواند زاخاریان وزیر انرژی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ایران وارمنستان در زمینه انرژی الکتریکی همکاری‌هایی داشته‌اند در این جلسه نیز مروری بر فعالیت‌های گذشته داشته و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: طی چند روز اقامت وزیر انرژی ارمنستان در ایران مذاکرات احداثخط اسوم انتقال برق ایران وارمنستان انجام شد که راه اندازی این خط به افزایش ظرفیت تبادل انرژی الکتریکی کمک می‌کند.

وزیر نیرو افزود: همچنین در خصوص پروژه احداثنیروگاه برقآبی در طرفین رود ارس در نقطه مرزی دو کشور که قبلا نیز مباحثی صورت گرفته بود، اما کار دچار وقفه شده بود مذاکراتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: با احداثنیروگاه یاد شده از انرژی آب برای دو کشور برق تولید خواهد شد لذا در جریان این مذاکرات با توجه به رفع مشکلاتی که در زمینه مسائل بانکی وجود داشت، تصمیمیاتی اتخاذ شد که پروژه با سرعت ادامه پیدا کند.

چیت چیان در خصوص ارزش پروژه نیز اظهار داشت: طی چند روز آینده که مذاکرات نهایی شده و قرارداد‌ها تمدید شود اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با زمانبندی انجام پروژه‌ها گفت: مذاکرات هنوز به پایان نرسیده و بعد از پایان مذاکرات هیات‌های کار‌شناسی دو طرف طی دو روز آینده زمان بندی قرارداد مشخص خواهد شد.

نتایج مذاکرات برقی ایران و ارمنستان مثبت بود / تبادل برق دو کشور ۳ برابر می‌شود

در ادامه یرواند زاخاریان وزیر انرژی جمهوری ارمنستان در ارزیابی مذاکرات صورت گرفته بین دو کشور اظهار داشت: طی آنچه از مباحثصورت گرفته حاصل شد هیچ مشکلی برای ادامه کار وجود ندارد و به توافق رسیدیم که هرچه زود‌تر کار شروع شود و با نتیجه مثبت به پایان برسد.

وزیر انرژی ارمنستان ادامه داد: احداثخط سوم باعثمی‌شود مبادله برق بین دو کشور تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: پروژه بعدی احداثنیروگاه برقآبی در رود ارس است که به توافق رسیدیم با انجام مباحثکار‌شناسی کارهر چه زود‌تر کار آغاز شود.

زاخاریان مذاکرات انجام شده را مثبت خواند و گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که این پروژه‌ها به پایان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز