خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشگاه صنعت نفت:

تغییر مدیریت‌های پژوهشگاه صنعت نفت سیاسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۷۱

باید شرایط و زمینه‌های مساعد ایجاد شوند تا همه افراد سازمان هماهنگ با هم موضوع را بپذیرند و به نحو احسن عمل کنند.

تغییرات مدیریتی همواره براساس تخصص، نیاز‌ها، الزامات و مطالبات مجموعه پژوهشگاه رخ داده‏اند و کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و رویه‌ها و شوراهای جدید به همین منظور شکل گرفته ‏اند.

به گزارش ایلنا، کاتوزیان با بیان این‌ که در دوره مدیریتش به هیچ عنوان نگاه سیاسی در انتخاب و جابه جایی افراد دخیل نبوده است، گفت: پژوهشگاه باید به سمتی حرکت کند که در برگزیدن روسای پژوهشکده‌ها شبیه دانشگاه‌ها عمل شود و ایده‌آل آن است که انتصاب روسای پژوهشکده‌ها انتخاباتی شود و اعضای هیئت علمی و کارکنان در انتخاب رییس خود نقش داشته باشند.

حمید رضا کاتوزیان، رییس پژوهشگاه صنعت نفت، در مراسم تودیع مطهری، احمدی مروست و معارفه کرامتی و خاکپور که در روز چهارشنبه، ۲۳ مهر‌ماه، برگزار شد با اشاره به این ‌که تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل باید سلسله مراحل اصلاحی را طی کنیم گفت: باید شرایط و زمینه‌های مساعد ایجاد شوند تا همه افراد سازمان هماهنگ با هم موضوع را بپذیرند و به نحو احسن عمل کنند.

رییس پژوهشگاه در ادامه افزود: به هیچ وجه ادعا ندارم که پژوهشگاه را به سمت تکامل می‌برم، اما اعتقاد دارم که با کمک پردیس‌ها، معاونت‌ها و همکاران به سمت تکمیل پیش خواهیم رفت. همانند هر یک از روسای قبلی پژوهشگاه که بخشی از مسیر تکمیل این مرکز را طی کرده‏اند، ما نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‏شده و با حمایت وزیر و قائم مقام وزارت نفت، پژوهشگاه را به جایگاهی که استحقاق آن را دارد خواهیم رساند.

وی با تاکید بر اهمیت ارزیابی در بخش‌های مختلف پژوهشگاه چنین گفت: «تاکنون نتایج ارزیابی‌های انجام‏ شده در قالب ۳۶۰ درجه بسیار خوب بوده‌‏اند، اما در این زمینه ‌باید برای نهادینه شدن تدریجی ارزیابی‌ها، دقت و اعتقادی بیش‏‌تر داشت.»

کاتوزیان افزود: «به ‏تدریج رویه انتخاباتی در گماردن روسای پژوهشکده‌ها مستقر خواهد شد که این امر نیز مستلزم تغییر برخی قوانین و آیین‏‌نامه‌هاست.»

وی در ادامه در تبیین فرآیند فعلی انتخاب روسای پژوهشکده‌ها گفت: «روسای پردیس‌ها بر اساس وظایف معمول و ماموریت‌های جدیدی که برای آن‌ها تعریف شده، افرادی را برای ریاست پژوهشکده‌ها به رییس پژوهشگاه پیشنهاد می‌کنند و همچنین در این خصوص روسای پردیس با معاونان همفکری کرده و رییس پژوهشگاه پس از مشورت با روسای پردیس و مصاحبه با این افراد، تجزیه‏ و تحلیل‌ مسئله و ارزیابی‌های مختلف، فرد مورد نظر خود را تعیین می‌کند و اگر فرد آمادگی لازم را برای پذیرش مسئولیت داشته باشد، در سمت پیشنهادی منصوب خواهد شد.»

خاطر نشان می‌شود در این مراسم از خدمات مطهری و احمدی مروست قدردانی و آقایان کرامتی و خاکپور به ترتیب به سمت سرپرست پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میادین و سرپرست پژوهشکده توسعه و فناوری تجهیزات منصوب شدند. در پایان این مراسم کاتوزیان احکام آقایان کرامتی و خاکپور و لوح سپاس آقایان مطهری و احمدی مروست را به ایشان اعطا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز