خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی:

حضور کمرنگ پیمانکاران ایرانی در قراردادها طی سال‌های گذشته / پیمانکاران ریسک پذیر باشند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۶۲۸

در شرایط جدید قراردادی صنعت نفت، رقابت، جذب سرمایه و تکنولوژی روز از جمله شاخصهای مهم و موثر است و پیمانکاران ایرانی باید در این زمینه توانمند باشند.

عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با بیان اینکه طی سالهای گذشته پیمانکاران ایرانی جز در موارد معدودی نتوانسته اند به عنوان پیمانکار اصلی در پروژه ها مشارکت کنند، گفت: پیمانکاران ایرانی باید صلاحیت لازم را برای حضور در این قراردادها در خود ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، مصطفی زین الدین عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت با حضور در پانل تخصصی شفاف سازی قراردادهای بالادست از منظر مسائل حقوقی و قراردادی گفت: در شرایط جدید قراردادی صنعت نفت، رقابت، جذب سرمایه و تکنولوژی روز از جمله شاخصهای مهم و موثر است و پیمانکاران ایرانی باید در این زمینه توانمند باشند.

وی افزود: پیمانکاران در قراردادهای جدید باید ریسک پذیر باشند، چرا که بر اساس قانون بازپرداخت به پیمانکار بر اساس اهداف قرارداد، یعنی مبتنی بر تولید است و در صورت محقق نشدن این هدف بازپرداختی نیز در کار نخواهد بود.

زین الدین تصریح کرد: بی تردید قراردادهای جدید صنعت نفت نیز در قالب سیاستهای کلان حاکم بر بخش انرژی اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته بدلیل نیاز به سرمایه گذاری عظیم در پروژه های صنعت نفت، پیمانکاران ایرانی جز در موارد معدودی نتوانسته اند به عنوان پیمانکار اصلی در پروژه ها مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکاران باید از توانایی مالی کافی برای ورود به پروژه ها برخوردار باشند، یادآور شد: در قراردادهای جدید نفتی از تجربه های قراردادهای مختلف صنعت نفت استفاده شده است و حق نظارت و کنترل کارفرما به عنوان حق طبیعی در قراردادهای جدید مدنظر قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز