خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران:

نگران قیمت نفت نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۶۱۸

تصور می‌کنیم که کاهش قیمت نفت گذراست و اجازه دهید اجلاس اوپک تا یک ماه آینده برگزار شود تا در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: نگران قیمت نفت نیستیم، کاهش قیمت ها گذراست لذا منتظر اجلاس اوپک در نوامبر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رکن الدین جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه کنگره توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت در خصوص اینکه آیا ایران تغییری در فرمول قیمت فروش نفت خام خود داده است گفت: قیمت نفت خام متناسب با بازار فروش انجا م می شود بنابراین قیمت نفت خام با شرایط بازار کاهش و یا افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه قیمت نفت شفاف است و طبق رویه معمول نفت بفروش می رسد فرمول فروش نفت تغییر نکرده بلکه قیمت نفت ایران متناسب با بازار کاهش یافته است.

جوادی افزود: ‌ در بازار عرضه و تقاضا وقتی قیمت بالا می‌رود ما هم قیمت را بالا می‌بریم و وقتی قیمت کاهش می‌یابد ما هم قیمت را کاهش می‌دهیم.

جوادی درخصوص نگرانی‌های مربوط به تامین بودجه کشور با توجه به کاهش قیمت گفت: تصور می‌کنیم که کاهش قیمت نفت گذراست و اجازه دهید اجلاس اوپک تا یک ماه آینده برگزار شود تا در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

وی در خصوص پیش‌بینی‌های جهانی مبنی بر ادامه روند کاهشی قیمت نفت گفت: همانطور که پیش‌بینی‌های دو ماه پیش می‌گفتند قیمت نفت زیر ۱۱۰ دلار یا ۱۰۰ دلار نمی‌رسد، ممکن است پیش‌بینی‌ها الان از کاهش بیشتر قیمت خبر بدهند اما این پیش‌بینی‌ها چون بر اساس تحریم‌ها انجام می‌شود قابل اتکا نیست و معلوم نیست بازار و واقعیت شبیه آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل متعدد و متنوعی از جمله عوامل تجاری، سیاسی، ‌ اقتصادی و فصلی روی قیمت نفت تاثیر دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: خیلی نگران قیمت‌ها نیستیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت در خصوص این که آیا فاینانس روسیه مانند فاینانس چین شامل طرح های نفتی ایران می شود اظهار داشت: در حدی که من اطلاع دارم در توافق با روسیه اصلا بحثفاینانس مطرح نشده است و مذاکرات تنها در مورد تهاتر و توسعه زمینه های همکاری بود.

وی تصریح کرد: روسها علاقه مندی خود را برای حضور در طرح های نفتی اعلام کرده اند اما این که آن ها منابع مالی می آورند یا خیر باید مذاکره صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز