خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه میان ایران و آذربایجان برای فعالیت تحقیقاتی در خزر

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۱۲

سوکار در سال‌های اخیر با شتاب دهی فعالیت‌ها در حوزه نانو سعی در صنعتی‌ سازی محصولات دارد و در این راستا بسیار علاقه‌ مند است از تجربیات گروه توسعه فناوری نانو پژوهشگاه در تجاری ‌سازی محصولات خود بهره گیرد.

پژوهشگاه صنعت نفت و مرکز تحقیقات شرکت ملی نفت آذربایجان با هدف انجام فعالیتهای تحقیقاتی مشترک در حوزه توسعه مخازن، ازدیاد برداشت و محیط زیست در دریای خزر، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، معاون فناوری و روابط بین ‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت، موضوع این تفاهم‌نامه را در حوزه بالادستی تمرکز بر مخازن دریاچه خزر دانست و افزود: البته به دلیل دغدغه مشترک طرفین نسبت به حفظ محیط زیست و به ویژه آلودگی‌های این دریاچه، انجام فعالیت‌های زیست محیطی از اهم موضوعهای مورد توافق است.

امیرعباس حسینی، راه نداشتن دریاچه خزر به آب‌های آزاد را از جمله عواملی دانست که ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی را دوچندان می‌کند و از این رو، ارائه فناوری پاکسازی زیستی خاک‌های آلوده از سوی پژوهشگاه به طرف آذربایجانی بسیار نتیجه بخش است.

تمایل سوکار برای بهره مندی از فناوریهای نانو در پژوهشگاه نفت

وی گفت: مرکز تحقیقات شرکت ملی نفت آذربایجان با ٨٠ سال تجربه در حوزه استخراج دریایی، با تمرکز بر دریای خزر فعالیت می‌کند.

حسینی تصریح کرد: شرکت سوکار در سال‌های اخیر با شتاب دهی فعالیت‌ها در حوزه نانو سعی در صنعتی‌ سازی محصولات دارد و در این راستا بسیار علاقه‌ مند است از تجربیات گروه توسعه فناوری نانو پژوهشگاه در تجاری ‌سازی محصولات خود بهره گیرد.

این مقام مسئول با توضیح اینکه همسایگان ایران برای تامین انرژی در حوزه دریاچه خزر برنامه‌های زیادی دارند، گفت: این تفاهم‌نامه می تواند زمینه تبادل اطلاعات و دانش‌ها را بین ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز