خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا خواستار نشست فوق العاده اوپک شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۳۲

هم اکنون نزدیک به دو میلیون بشکه نفت مازاد تولید می شود، برخی از کشورها بیش از اندازه نفت تولید می کنند و باید در سهمیه تولید آنها تجدید نظر شود.

وزیرخارجه ونزوئلا روز جمعه(١٧ مهرماه) از سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) خواست برای بررسی افت قیمت نفت نشست فوق العاده تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از نشریه پلاتس، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و وزیر نفت پیشین این کشور روز جمعه(١٧ مهرماه) برای متوقف کردن سقوط قیمت جهانی نفت خواستار نشست فوق العاده اوپک شد.

با وجود این، عربستان اعلام کرد که در ماه سپتامبر ٢٠١۴ میلادی تولید نفت خود را بیش از ١٠٠ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

عربستان و چند کشور دیگر عضو اوپک تا کنون نگرانی چندانی از روند نزولی قیمت نفت ابراز نکرده اند.

قیمت نفت برنت که در میانه ماه ژوئن امسال به ١١٥ دلار برای هر بشکه رسیده بود در پایان روز پنجشنبه(١۶ مهرماه) ٨٨ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه معامله شد.

رامیرز گفت: کاراکاس خواهان نشست فوق العاده اوپک پیش از برگزاری نشست آذرماه این سازمان است تا برای جلوگیری از روند افت قیمت نفت اقدامهای لازم را انجام دهد. وی افزود که در این باره با وزرای نفت کشورهای عضو اوپک تماس گرفته است.

وی گفت: ما باید جلوی سقوط قیمتها را بگیریم، نباید بر سر قیمت منازعه ای باشد و یا قیمتها به زیر ١٠٠ دلار برای هر بشکه برسد، هم اکنون نزدیک به دو میلیون بشکه نفت مازاد تولید می شود، برخی از کشورها بیش از اندازه نفت تولید می کنند و باید در سهمیه تولید آنها تجدید نظر شود.

عربستان با بالا بردن سطح تولید خود از ٩ میلیون و ٥٩٧ هزار بشکه در ماه اوت به ٩ میلیون و ٧٠۴ هزار بشکه در ماه سپتامبر نشان داد که حفظ سهم بازار برایش اهمیت بیشتری در مقایسه با قیمت نفت دارد.

گزارش مستقیم عربستان به سازمان کشورهای صادرکننده نفت حاکی از افزایش تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر است. با وجود این، اطلاعات به دست آمده اوپک از منابع ثانویه نشان می دهد که تولید نفت عربستان در ماه سپتامبر با ٥٠ هزار بشکه کاهش در مقایسه با اطلاعات منابع ثانویه در ماه اوت، به روزانه ٩ میلیون و ۶٠٥ هزار بشکه رسیده است.

در حالی که گزارش مستقیم عربستان به اوپک نشان از افزایش تولید نفت این کشور دارد، اما این رقم ٣٠٠ هزار بشکه از اوج تولید نفت عربستان در ماه ژوئیه امسال کمتر است. گزارش افزایش تولید نفت عربستان در حالی منتشر شد که این کشور نفت خود را برای دومین ماه متوالی با تخفیف فروخت.

ابراهیم المحنی، مشاور ارشد وزیر نفت عربستان، علی النعیمی، در تاریخ هشتم مهرماه امسال اعلام کرده بود که بعید است قیمت نفت به زیر بشکه ای ١٠٠ دلار برسد چراکه هزینه تولید نفت از شیل اویلهای آمریکا بالاست.

این مقام نفتی عربستان همچنین گفته بود که کشورش " بر اساس راهبردهای ملی " یک میلیون و ٥٠٠ هزار تا دو میلیون بشکه نفت خام مازاد به صورت روزانه تولید می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز