خبرگزاری کار ایران

وزارت امور خارجه روسیه از توافق توسعه میدان های نفت و گاز ونزوئلا خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۰۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورش و ونزوئلا بر سر برنامه های توسعه میدانهای فراساحلی نفت و گاز در دریای شمال و ساخت یک نیروگاه حرارتی موافقت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز(سه شنبه، ١٥ مهرماه) اعلام کرد که کشورش برای توسعه میدانهای نفت و گاز فراساحلی با ونزوئلا به توافق رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی ویس آو راشا، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورش و ونزوئلا بر سر برنامه های توسعه میدانهای فراساحلی نفت و گاز در دریای شمال و ساخت یک نیروگاه حرارتی موافقت کردند.

این اقدام حرکتی برای نشان دادن اتحاد دو کشور قلمداد می شود. ونزوئلا دومین شریک بزرگ تجاری روسیه در آمریکای لاتین است.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: همکاریهای سرمایه گذاری ما بر اساس پروژه های مشترک در حوزه انرژی، به ویژه توسعه میدانهای نفت و گاز است.

لوکاشویچ از برنامه های توسعه همکاریها میان دو کشور پرده برداشت و اعلام کرد که این دو کشور به طور مشترک میدانهای فراساحلی را توسعه خواهند داد. در هیمن حال، برنامه ساخت یک نیروگاه حرارتی در ونزوئلا در دستور کار دو کشور قرار گرفت.

رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا، قرار است روز چهارشنبه(١۶ مهرماه) برای گفتگو با همتای روس خود، سرگی لاواروف وارد مسکو شود.

ونزوئلا پس از برزیل دومین شریک تجاری بزرگ روسیه در آمریکای لاتین محسوب می شود. شرکتهای نفت و گاز روسیه مانند گازپروم، روسنفت، لاک اویل، نشنال اویل کانسرسیوم و اینتررائو در بازار انرژی ونزوئلا حضور فعال دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز