خبرگزاری کار ایران

تظاهرات مردم در اقلیم کردستان فعالیتهای شرکت گازپروم را به حال تعلیق در آورد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۹۶

شرکت روسی گارپروم نفت به دنبال تظاهرات مردم محلی که خواستار پایان کار شرکتهای نفتی بودند، مجبور شد همه فعالیتهای خود را در بلوک نفتی حلبچه متوقف کند.

تظاهرات مردم محلی در نزدیکی بلوک نفتی حلبچه در اقلیم کردستان عراق فعالیتهای شرکت گازپروم را به حال تعلیق در آورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی روداو، شرکت روسی گارپروم نفت به دنبال تظاهرات مردم محلی که خواستار پایان کار شرکتهای نفتی بودند، مجبور شد همه فعالیتهای خود را در بلوک نفتی حلبچه متوقف کند.

تظاهرکنندگان همچنین از دولت اقلیم کردستان خواستند به اصرار خود برای صادرات مستقل نفت خام پایان دهد.

این تظاهرات گسترده که در شهر دربندیخان برگزار شد، مردم نزدیک به ٢٠ روستای اطراف را به خود جذب کرد. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار " ما برای نفت، آب نمی دهیم " از شرکت گازپروم خواستند تا تاریخ ٢٠ اکتبر(٢٨ مهرماه) همه فعالیتهای خود را متوقف کند.

اهالی محل شامل کشاورزان، متخصصان و طرفداران محیط زیست از اقلیم کردستان عراق می خواهند که بر روی صنعت گردشگری و کشاورزی تمرکز کند و بر این باورند که این منطقه از راه همکاری نفتی با بغداد آینده بهتری خواهد داشت.

مردمی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند، اعتقاد دارند که در صورت همکاری اقلیم کردستان با بغداد شانس دریافت سهم ١٧ درصدی بودجه دولتی از بغداد بیشتر می شود. دولت مرکزی عراق به دلیل مناقشه نفتی با اربیل سهم بودجه این منطقه را از ماه مارس امسال پرداخت نکرده است.

بیانیه تطاهرکنندگان می گوید: شواهد علمی نشان می دهد که فعالیت این شرکت مرگبار است و به محیط زیست، هوا، چشمه ها و چاههای آب آسیب می رساند و این تغییرات غیر قابل بازگشت است.

شرکت گازپروم یک بار دیگر و در ماه سپتامبر مجبور به توقف فعالیتهای خود شده بود. در آن زمان ٥٠ کارگر کردی که به استخدام این شرکت درآمده بودند به مدت سه ساعت در واکنش به شرایط سخت کاری اعتصاب کردند. گازپروم همان روز با کاهش ساعت کاری از ١٢ ساعت به ٨ ساعت و بیمه کارگران موافقت کرد.

تاکنون شرکت گازپروم و یا اقلیم کردستان عراق در این باره اظهار نظر نکرده اند.

مشخص نیست عقیده تظاهرکنندگان چقدر در سایر بخشهای کردستان مورد قبول است. اقلیم کردستان در چند سال گذشته شاهد سرمایه گذاری بیشتر شرکتهای نفتی خارجی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز